Ако често закъсняваш за работа и най-редовно пропускаш крайни срокове, няма съмнение, че има какво да се желае от организацията ти.
Обаче има и по-незабележими неща, които може би пропускаш и които също са знаци, че ти липсва организация. Ето няколко въпроса, които ще ти помогнат да определиш дали не си по-неорганизиран, отколкото си мислиш:
1. По-малко от 60% от работния си ден ли посвещаваш на най-важната част от работата си?
2. Често ли се случва да оставяш съобщенията на клиентите/колегите/шефовете без отговор повече от 24 часа?
3. Случва ли ти се да не знаеш откъде да започнеш работата по даден проект?
4. Имаш ли в списъка си със задачи неща, които стоят там от повече от седмица? А от месец?
5. Случвало ли ти се е да ръководиш среща, без да си съставил дневен ред за нея?
6. Повече от 15 минути ли минават от момента, в който пристигнеш на работа, до момента, в който започнеш да работиш?
7. Ако трябва да те заместят, ще бъде ли необходимо за заместника ти да ти звъни постоянно, за да те пита кое къде да намери?
Ако на който и да било от тези въпроси си отговорил с „да”, това значи, че е възможно организацията ти да не е на достатъчно добро ниво и това да се отразява зле на работата ти.
Дотук добре. Какво да правиш обаче, ако си установил, че ти липсва организация?
Отдели й време
Ако смяташ да работиш по организираността си, това няма да стане, без да отделиш време. Отбележи в календара си по един час всеки ден в продължение на една седмица. Запази тези часове за работа по организацията ти, най-добре в писмен вид. Това може да ти изглежда загуба на време, но всъщност така си спестяваш време за в бъдеще.
Какво да направиш по всеки от 7-те въпроса?