Всички правим дразнещи неща. Те могат да са най-различни и да не дразнят всички, но това не променя факта, че у всеки от нас дреме по едно дразнещо същество.
Когато става дума за работната ти среда, нещата се усложняват от факта, че всеки ден прекарваш по осем часа с едни и същи хора. Това често води до взаимно дразнене, понякога причинено от съвсем малки неща. Колегата ти те дразни, като дъвче шумно, а колежката – като говори високо по телефона. Обаче има вероятност ти самият също да дразниш.
Дали ти си в групата на дразнещите? Виж няколко от най-честите причини, поради които хората се дразнят на колегите си, за да провериш дали не ги правиш:
1. Подмазване на шефа
Това е едно от най-честите неща, които дразнят на работното място. Когато човек се подмазва на шефа, той често комбинира това дразнещо поведение с други подобни – не незачита колегите си, представя ги в лоша светлина и си приписва заслуги, които не са негови. Подобни действия те представят като егоистичен индивид, който не е достоен за доверие и с когото трудно се работи.
2. Негативно отношение и клюки
Умереното количество клюки може да е полезно за един офис – клюките спомагат за обмена на информация и намаляват стреса. Ако обаче прекалиш с тях, започваш да дразниш. Особено ако клюките са злонамерени.
Причината е съвсем проста – хората започват да свързват негативните неща, които говориш, с теб. Това те прави неколегиален и неприятен в техните очи.
Освен за клюките, това важи и за безкрайните оплаквания – ако се оплакваш от всичко, не се чуди защо никой не иска да си говори с теб.
Още – разхвърляност, липса на хигиена, миризми и звуци…