Мениджърът и вълшебната дума

0
65

БележкаКато цяло, хората в България рядко благодарят и това ти прави впечатление всеки път, когато пътуваш в посока запад. А всъщност думата „благодаря” има огромен потенциал не само в личните, но и в професионалните взаимоотношения.

Реклама

Въпреки че „Моля” се смята за вълшебната думичка, когато става дума за ръководене на екипи от хора, „благодаря” е също толкова важна.

Когато си мениджър, е важно да показваш на служителите си, когато си доволен от работата им. И въпреки че има и други начини за това – парични бонуси например, – най-личният и човешки начин е просто да им кажеш „благодаря”. Това не само ще ги накара да се почувстват по-добре, но и ще повиши лоялността им към теб и мнението им за теб като за човек.

Всеки обича да го хвалят и да му благодарят. Необходимостта от признание е нещо универсално и тя е причината, поради която всяко ”благодаря”, което поднесеш на подчинените си, ще ги прави по-щастливи от работата, която вършат. А всички знаем, че хората, които обичат работата си, я вършат по-добре от онези, които не я обичат.

Дори и да не си на ръководна позиция, пак можеш да се възползваш от силата на думата „благодаря“, като я казваш на колеги.

Как точно можеш да кажеш „Благодаря”?

Няколко неща, които може да са ти от полза:

1. Отделяй си време, примерно веднъж седмично, в което да посочваш хубавите неща, свършени от подчинените ти.

2. Ако трябва да критикуваш някого, прави го насаме. Ако трябва да похвалиш някого, прави го пред всички. Освен че ще зарадваш човека, когото хвалиш, ще дадеш и пример на останалите.

3. Ако хвалиш някого, който не ти е пряко подчинен, спомени похвалата си и на прекия му началник.

4. Когато имаш възможност, напиши благодарността си на малка бележка. Това е по-лично от имейл и ще направи човека по-щастлив.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here