Когато те критикуват в офиса

0
1126

Градивна критика

Реклама

Никой не обича да го критикуват. Аз лично съм от тези хора, които много трудно приемат критика, даже и когато тя е основателна. Първата ми реакция не е да я приема, а да се защитя, даже и това да означава конфронтация.

Което не е добра практика. Напротив, градивната критика е нещо хубаво. За съжаление обаче повечето хора сме устроени така, че не я обичаме и, което е по-лошото, не умеем да се възползваме от нея, за да станем по-добри в работата си.

Професионалната критика, когато е градивна, може да бъде много полезна. Ако реагираме зле на критичните мнения на околните, не само че не се възползваме от нея, но и създаваме излишно напрежение на работното място, обтягайки отношенията си с колеги и шефове.

Как да се научим да приемаме градивната критика спокойно?

Не показвай естествената си реакция

Първата ти реакция – да се ядосаш и да кажеш на критикуващия, че не е прав, – трябва да бъде спряна. Просто спри за момент, без да реагираш. Замълчи и изчакай няколко секунди, преди да отговориш каквото и да било. Това малко забавяне ще ти помогне да останеш спокоен и да не позволиш на лицето си да се разтегне в пренебрежителна или ядосана гримаса.

Разбери положителните страни на критиката

Ако се налага, напомни си ги в момента, в който чуеш първото критично изречение. Положителните страни на градивната критика са, че тя ти помага да подобриш уменията и представянето си на работното място. Няма как да станеш по-добър в това, което правиш, ако не знаеш къде грешиш. А понякога околните виждат грешките ти по-добре от теб самия.

Изслушай критиките и ги разбери…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here