Кога да избереш телефона пред имейла

0
16

Телефон

Реклама

Когато става дума за професионална комуникация, често ни се налага да избираме между тези два начина. В повечето случаи имейлът изглежда по-удобен, но това не винаги е така.

Кога е по-добре да вдигнем телефона? Винаги, когато прочетем имейл от колега, клиент или партньор и този имейл толкова ни ядоса/смути/възмути, че поискаме да отговорим незабавно, е по-добре да се обадим по телефона. Това смятат от Harvard Business Review.

Причината е съвсем проста – при писмената комуникация не винаги можем да предадем тона, който искаме. И не винаги човекът, който чете писмото ни, може да го приеме със същия тон, с който ние сме го писали.

Нещо повече, когато сме ядосани, може да напишем ненужно груб отговор, който да развали отношенията ни с човека, на когото пишем. А веднъж написани и изпратени, думите не могат да се изтрият.

Освен това, когато говорим по телефона, комуникираме по различен начин в сравнение с имейла. При писането нямаме мигновена реакция от страна на получателя и това може да ни накара да се увлечем в ненужни и крайни думи, докато при телефона реакцията е на момента и тя ни служи като коректив.

И, не на последно място, имейл комуникацията губи работно време. Често един разговор, който по телефона ще отнеме две минути, може да се провлачи с дни по имейл, което е напълно ненужно.

А най-добре би било, ако имаш възможност, да избереш личната комуникация. Ако колега ти е изпратил съобщение, с което те е ядосал, по-добре отиди и поговори лично с него, вместо да му пишеш. Така ще приключиш нещата доста по-бързо, по-лесно и по-цивилизовано.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here