Как да се справяш по-добре и с работата, и с колегите и шефовете? Виж 5 полезни идеи:
1. Игнорирай останалите без да бъдеш груб
Съвсем сериозно. Особено ако работата ти е свързана с креативност и крайни срокове.
Много хора могат да работят само през нощта или през уикендите. Не заради друго, ами защото само тогава, когато наоколо няма други хора, успяват да свършат някаква работа.
Няма как да отрежеш колега, който иска помощ, нито пък да кажеш на шефа, че точно сега не можеш да му обърнеш внимание. Вместо това съвсем любезно попитай дали въпросът на колегата или шефа може да почака няколко минути. Бъди мил, но и твърд – няма как да вършиш работа, ако те прекъсват на всеки пет минути. Ако това е прието във вашия офис, помоли човека да си изпрати въпроса в имейл – така ще можеш да отговориш в удобно за теб време.
2. Направи работното си място удобно и уютно
Искаш по-хубава мишка или клавиатура? Нямаш достатъчно удобен тефтер за задачи? Всякакви такива малки неудобства пречат на производителността ти, затова отдели малко време, за да направиш работното си място такова, каквото ще бъде най-удобно за теб.
3. Говори си с колегите
Глупав разговор за времето? Няма значение, започни по някакъв начин. Колкото повече си говориш с колегите, дори и за незначителни неща, толкова повече научаваш за тях. А това може да ти бъде доста полезно. Само не се поддавай на изкушението да разказваш твърде лични неща за себе си на всеки – това не е добра тактика.
4. Напускай, без да си разваляш отношенията
Ако зависи от теб, постарай се да останеш в добри отношения с бившите си колеги и шефове, когато напускаш дадено работно място. Колкото и да ти се иска да си кажеш мнението за неприятния си шеф, по-добре си замълчи, тъй като никога не знаеш кога ще ти се наложи отново да общуваш с него и при какви обстоятелства.
5. Стимулирай креативността на останалите
Без значение дали са ти колеги или подчинени, постарай се да накараш останалите да мислят вместо теб. Търси съвети и идеи и не забравяй да поласкаеш самочувствието на хората, към които се обръщаш, като им казваш, че именно техните съвети и идеи са много важни за теб.
снимка: sxc.hu