nanoFLOWCELL е млада технологична компания, чийто основател Нунцио Ла Векия от няколко години си е поставил за цел да направи суперекологичен суперавтомобил. За съжаление компаниите с такива концепции рядко успяват да превърнат плановете си в реалност, но пък точно тази концепция е доста интересна.
Електрическата концепция Quant e-Sportlimousine беше представена на автошоуто в Женева, което тече в момента. Тя е електрически седан, разработен заедно с Bosch, и разчита на технологията nanoFLOWCELL.
Електрическата двигателна система е доста конвенционална, може би като се изключи фактът, че има четири отделни двигателя и че сборната им мощност е 920 к.с. Интересното в случая е батерията.
Тя комбинира свойствата на електро-химическа акумулаторна батерия с тези на горивна клетка. Два различни течни електролита (най-често метални соли във воден разтвор) са поставени в резервоари и циркулират през батерията. В центъра на системата има мембрана, която разделя двата електролитни разтвора но позволява преминаването на електрически заряд, чрез който се произвежда енергия за двигателната система.
От nanoFLOWCELL казват, че двигателната система използва за производство на енергия солената вода от океаните.
Подобни батерии се виждат доста често при концептуалните електрически автомобили, но тази на nanoFLOWCELL е тяхна специална разработка, за която те казват, че е по-мощна и по-лека в сравнение с други подобни батерии. Според Ла Векия nanoFLOWCELL има пет пъти по-добро съотношение между тегло и капацитет от сегашните литиево-йонни батерии. Това значи, че автомобилът може да измине пет пъти по-голямо разстояние в сравнение с автомобил, захранван от литиево-йонна батерия. Според компанията разстоянието, което Quant e-Sportlimousine може да измине на едно зареждане, е 372 мили или 598,67 км.
Батерията на Quant e-Sportlimousine има капацитет 120 kWh, докато най-голямата батерия на Tesla Model S е с капацитет 85 kWh.
Зареждането на батерията е малко неясно – от nanoFLOWCELL казват само, че се заменят електролитните разтвори.
Концептуалният автомобил е с максимална скорост 380 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди.
Характеристиките на Quant e-Sportlimousine правят този автомобил по-мощен от най-новите творения на марки като Ferrari, Porsche, Lamborghini, McLaren, Bugatti.
За момента това е само концепция, подобно на доста други такива, включително и на nanoFLOWCELL. Но Ла Векия се надява да успее да превърне идеята си в автомобил за пътя, като амбициите са това да стане още догодина.
{morfeo 962}