Quant e-Sportlimousine

0
29

nanoFLOWCELL е млада технологична компания, чийто основател Нунцио Ла Векия от няколко години си е поставил за цел да направи суперекологичен суперавтомобил. За съжаление компаниите с такива концепции рядко успяват да превърнат плановете си в реалност, но пък точно тази концепция е доста интересна.

Реклама

Електрическата концепция Quant e-Sportlimousine беше представена на автошоуто в Женева, което тече в момента. Тя е електрически седан, разработен заедно с Bosch, и разчита на технологията nanoFLOWCELL.

Електрическата двигателна система е доста конвенционална, може би като се изключи фактът, че има четири отделни двигателя и че сборната им мощност е 920 к.с. Интересното в случая е батерията.

Тя комбинира свойствата на електро-химическа акумулаторна батерия с тези на горивна клетка. Два различни течни електролита (най-често метални соли във воден разтвор) са поставени в резервоари и циркулират през батерията. В центъра на системата има мембрана, която разделя двата електролитни разтвора но позволява преминаването на електрически заряд, чрез който се произвежда енергия за двигателната система.

Quant e-Sportlimousine

От nanoFLOWCELL казват, че двигателната система използва за производство на енергия солената вода от океаните.

Подобни батерии се виждат доста често при концептуалните електрически автомобили, но тази на nanoFLOWCELL е тяхна специална разработка, за която те казват, че е по-мощна и по-лека в сравнение с други подобни батерии. Според Ла Векия nanoFLOWCELL има пет пъти по-добро съотношение между тегло и капацитет от сегашните литиево-йонни батерии. Това значи, че автомобилът може да измине пет пъти по-голямо разстояние в сравнение с автомобил, захранван от литиево-йонна батерия. Според компанията разстоянието, което Quant e-Sportlimousine може да измине на едно зареждане, е 372 мили или 598,67 км.

Батерията на Quant e-Sportlimousine има капацитет 120 kWh, докато най-голямата батерия на Tesla Model S е с капацитет 85 kWh.

Зареждането на батерията е малко неясно – от nanoFLOWCELL казват само, че се заменят електролитните разтвори.

Концептуалният автомобил е с максимална скорост 380 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди.

Характеристиките на Quant e-Sportlimousine правят този автомобил по-мощен от най-новите творения на марки като Ferrari, Porsche, Lamborghini, McLaren, Bugatti.

За момента това е само концепция, подобно на доста други такива, включително и на nanoFLOWCELL. Но Ла Векия се надява да успее да превърне идеята си в автомобил за пътя, като амбициите са това да стане още догодина.

{morfeo 962}

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here