Като модерни млади хора на новото хилядолетие ние сме буквално заринати от умни неща. Умни телефони (смартфони), умни перални, умни бомби, че даже и умни коли! Целта им е да облекчат холестеролния ни живот и да снемат от плещите ни смазващи дейности като помнене на неща, пране, изкореняване на световния тероризъм и успоредно паркиране. Всичко това обаче поражда у мен следния въпрос: къде, да му се не види, се дянаха простите неща?!
Сещаш се, нали? Нещата, които просто работят по някакъв напълно естествен, обясним начин. Прости като… фолк дива пред оперна прима. Или като сапун и тривка пред ароматерапия от билкови екстракти и откирващия1 ефект на кайсиеви трици. Или като Дачия Логан пред Тойота Приус.
Е, за щастие все още има трезвомислещи хора, ценящи бруталното изящество на семплата идея. Това са хората, които, в името на прагматизма изградиха въображаемата ос Димитровград2 – Равно поле3 – Булон-Беланкур4 (или фолк дива – сапун – Дачия). Днес ще се спрем на момчетата от Франция (за дивите и сапуните – друг път).
Преди няколко години шефа на концерна Рено Карлос Госн решава компанията да започне производство на евтини, народни автомобили, предназначени за развиващите се страни. За целта се планират заводи в Бразилия, Иран, Индия, Румъния, Русия и Корея. Стартира проектът „Logan”.
През 2004 г. първите Логани излизат от един-единствен завод в Питещ и носят емблемата на Дачия. По това време максималният капацитет на производствените мощности е около 20-30 хиляди автомобила на година. Днес същият завод произвежда почти половината от 400-те хиляди Логани годишно в световен мащаб. 160 000 от останалите се произвеждат в Русия, като заводите на ВАЗ могат да бъдат оборудвани да произвеждат по 1 милион на година! Накратко, бизнесът расте. Нека видим защо.
Просто е: Logan е повече от брилянтна кола и мога да го докажа!
Баба ми е брилянтна!
1 Думата „ексфолиращ” си остава непонятна за мен.
2 Меката на българския поп-фолк, дом на най-голямото звукозаписно студио в страната.
3 Село близо до завода за почистващи препарати „Верила”.
4 Град южно от Париж, в който се намира централата на автомобилния производител Рено.