Изневярата може би е в гените

0
26

ДНК

Според ново изследване на държавния университет на Ню Йорк хората, които изневеряват на партньора си, може би го правят заради гените си. Учените смятат, че това сексуално поведение е възможно да е под влиянието на същия ген, който се свързва със злоупотребата с алкохола и любовта към хазарта.

Ръководителят на изследването Джъстин Гарсия казва, че хора с определен вариант на гена DRD4 е по-вероятно да имат в миналото си безразборни сексуални преживявания, включително секс за една нощ и изневери.

Учените смятат, че този вариант на гена кара хората, които го носят, да търсят увеличение на допамина. Постигат го чрез безразборен секс, тъй като при него рисковете са повече и удовлетворението е голямо. Интересно е, че същата генна вариация се свързва и с други типове рисково поведение като пристрастеност към хазарт и алкохолизъм.

Според авторите на изследването това означава, че за някои хора е възможно да се чувстват обвързани с партньора си, но въпреки това да му изневеряват. Т.е. необходимостта от повече допамин е независима от необходимостта от романтично обвързване.

Все пак учените добавят, че откритието им не извинява изневерите, а просто открива нов начин, по който биологията ни ни прави склонни към определено поведение.

снимка: the_tjb, Flickr