Как да намериш време да тренираш

0
60

Колоездачна алея

Реклама

Повечето от нас всеки ден се занимават с много неща. Работа, учене, приятели, гадже, хоби, каквото се сетиш. И накрая се оказва, че сред всичките тези ангажименти не сме вмъкнали един от най-важните – грижата за самите себе си.

Тренировка от половин или един час поне три пъти седмично звучи като нещо, което трудно можеш да вместиш в графика си. Истината обаче е, че това зависи само от теб. И че можеш да се организираш така, че да намериш време за грижа за здравето си и за добрия си външен вид.

Ето няколко начина.

1. Намери най-подходящото време за тренировката си

Избери кога е най-удобно за теб да тренираш в зависимост от останалите си ангажименти. За някои хора най-удобно е сутрин, веднага след като станат. За други – след работа. Прецени как за теб е най-удобно – колкото по-удобно ти е, толкова по-лесно ще спазваш избрания час.

2. Запиши тренировките в календара си

Тренировките ти са също толкова важни, колкото останалите ти ангажименти. Не ги подценявай и ги запиши в графика си. Така няма да ги забравяш и ще се организираш по-лесно да спазваш часовете, които сам си си избрал.

3. Намери си партньор за тренировки

Ако се уговориш със свой приятел да ходите заедно на зала всеки ден или през ден след работа, това ще е допълнителен стимул за теб да не пропускаш тренировките. Когато знаеш, че някой те чака и разчита на компанията ти, по-трудно ще се поддадеш на мързела. Също така, ако все пак решиш да не ходиш, можеш да разчиташ на приятеля си да те завлече до фитнеса. Както и той може да разчита на теб да направиш същото.

4. Избери си физическа активност, която ти е приятна

Това звучи съвсем логично – колкото по-приятна ти е тренировката ти, с толкова повече готовност ще я очакваш. Избери си спорт, който ти е наистина приятен – тичане, колоездене, плуване. Друго, което можеш да направиш, е да добавиш към физическата активност някакво друго забавление. Например можеш да слушаш любимата си музика, докато тичаш, или, ако тренираш вкъщи, да си пуснеш интересно за теб предаване. Така ще съчетаеш полезното и приятното и ще направиш тренировката си нещо, което чакаш с нетърпение.

5. Споделяй с други хора прогреса си

Ако нямаш нищо против споделянето, можеш да споделяш с приятелите си как вървят тренировките ти и какви резултати постигаш. С новите технологии имаш много възможности за това – участие в социалните мрежи, създаване на блог и т.н. Само не се увличай и недей да досаждаш на хората. Идеята е едновременно да споделяш, да се мотивираш, а защо не да мотивираш и другите.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here