6 храни за мозъка

0
54

6 храни за мозъка

Реклама

Грижата за доброто функциониране на мозъка е също толкова важна, колкото и грижата за добрата физическа форма. Интересно е, че има храни, които могат да ти помогнат при състояния като липса на концентрация и депресия. При това тези храни са добри и за физическата ти форма.

1. Печено пиле за концентрация

Пилешкото место е добър източник на протеини, които помагат на мозъка ти да произвежда допамин и норепинефрин. Тези вещества от своя страна помагат на концентрацията ти, особено в ситуации, когато ти се налага да си в най-добра умствена форма (изпит, интервю за работа и т.н.)

2. Сусам срещу стреса

Хормоните, които организмът произвежда при стрес (наближаване на крайни срокове и т.н.), могат да изчерпат магнезия в тялото ти. Резултатът е, че се справяш със стреса още по-трудно, а има и риск кръвното ти налягане да се повиши. В такива случаи една шепа сусамови семена могат да помогнат. Ако не ти се ядат голи семена, можеш да ги използваш като подправка към ядене.

3. Пуканки за успокояване

Въглехидратите в пуканките ще накарат тялото ти да произвежда серотонин, който на свой ред ще ти помогне да се успокоиш и да се наспиш добре преди тежък ден. Много е важно пуканките да не са мазни, защото мазнината ще забави производството на серотонин.

4. Риба срещу депресия

Хората, които ядат повече риба, по-рядко изпадат в депресия – това твърди финландско проучване.

5. Шоколад за настроение и увереност

Шоколадът съдържа вещества (като анадамин и фенилетиламин), които ти помагат да поддържаш добро настроение.

6. Ананас и боровинки за по-добра памет

Антиоксидантите, които се съдържат в най-цветните плодове и зеленчуци, неутрализират свободните радикали, които вредят на паметта. Плодовете, които можеш да използваш за целта, са ананас и всички горски плодове – боровинки, малини, къпини, ягоди.

снимки: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here