5 стратегии за ефективна диета

0
31

Салата

Реклама

Бориш ли се с няколкото килограма, които си качил през зимата? Ако да, то ето няколко правила, които може да ти помогнат в борбата за по-добра фигура.

1. Яж между 4 и 6 пъти на ден

Това звучи малко странно – все пак говорим за диета. Но всъщност за свалянето на килограми е много важно да хапваш по-често, но по малко.

Така не само ще избегнеш чувството на глад и стреса от това, че си на диета, но и ще постигаш по-добри резултати.

Учени от университета в Джорджия са създали метод за измерване на енергийния баланс на хората във всеки един момент от времето. Под „енергиен баланс” се разбира съотношението между калориите, които приемаш, и калориите, които изгаряш. Оказало се, че хората, които имали излишък или недостиг на между 300 и 500 калории във всеки един момент, най-бързо се справяли с разграждането на мазнини и трупането на мускули. Докато хората с най-голям дефицит или излишък – повече от 500 калории – във всеки един момент били най-пълни и най-трудно сваляли килограми.

Какво значи всичко това? Че не трябва да позволяваш на организма си да стига до състояние на огромен глад, което неизбежно ще доведе до голямо натъпкване с храна при първа възможност. Вместо това яж по-често и по-малко. Ако има три часа до обяд, а ти вече си гладен, недей да стискаш зъби, а хапни нещо малко. Ако успееш да замениш трите хранения с 4-5 или дори 6, без да увеличаваш цялото количество храна, която приемаш за деня, ще си с една крачка по-близо до свалянето на излишните килограми.

Само внимавай – увеличеният брой хранения трябва да е свързан с намаляване на количеството, което приемаш на едно хранене. Например един млечен шейк без добавена захар, една шепа ядки или един банан се смятат за едно хранене в тази схема с повече хранения.

Още 4 правила…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here