4 факта за здравословното хранене

0
62

Закуска

Реклама

1. Закуската е най-важното хранене за деня

Ако хапваш сутрин, това помага на организма ти да поддържа нормални нива на кръвната захар и така се намалява вероятността от изгладняване към обяд. Иначе казано, като започнеш деня си със закуска, след това взимаш по-добри решения относно храненето си, защото не ги взимаш, докато си обезумял от глад.

При повечето хора, които пропускат закуската, проблемът е времето – рано сутрин сме твърде заети да закъсняваме за работа, за да ядем. Това обаче лесно може да се промени, като станеш половин час по-рано.

2. Колкото по-късно, толкова по-нездравословно

Логиката е същата като при закуската. Колкото е добра идея да хапваш сутрин, толкова е лоша идея да ядеш късно вечер. Опитай се да вечеряш леко и не твърде късно. Ако се чудиш дали да хапнеш и десерт след вечеря, по-добре го остави и го изяж на закуска.

Ако работиш до късно, вероятно ти е трудно да не вечеряш в 10 ч. В този скучай опитай се да хапнеш на работа, около 6 ч., а след като се прибереш, изяж само един плод.

3. Вкъщи ядем по-здравословно

Това е съвсем логично – все пак вкъщи сам си определяш кога, какво и колко да ядеш. Навън си ограничен от времето, което имаш за обедна почивка; след това, ако излезеш вечерта да хапнеш с приятели, приятната компания и доброто прекарване често те карат да похапнеш повече; ако пък си на гости, нямаш избор за типа храна и трябва да ядеш каквото ти предложат.

Всичко това не значи, че трябва да се затвориш вкъщи и да ядеш ябълки и марули. Просто имай предвид вероятността да прекалиш, когато си навън, и се опитай да контролираш храненето си, независимо къде си и с кого си.

4. През уикенда се храним най-нездравословно

Причините са същите като тези, поради които навън и с приятели хапваме повече – приятното прекарване и почивката. Повечето хора свързват почивката и забавлението с наяждане. Затова в края на работната седмица ядем най-нездравословно. От петък вечер до неделя вечер хората не само ядат повече, но и си позволяват повече нездравословни храни. Също така, през уикендите се вечеря по-късно, което не е полезно нито за здравето, нито за добрата форма.

Онова, което можеш да направиш, е да прилагаш здравословните хранителни навици по един и същ начин всеки ден. Понякога може да изглежда трудно, но пък здравето и добрата ти форма го заслужават.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here