3 начина да поддържаш добра форма

0
43

Салата

Реклама

Лятото наближава и с него идва и въпросът „Дали съм готов да се съблека по бански?” Ако се колебаеш в отговора си и ако все още се бориш с онези досадни няколко килограма, които качи по Коледа (на всеки се случва), значи е време да направиш нещо за добрата си физическа форма.

А именно: да включиш повечко движение в ежедневието си и да внимаваш какво ядеш. Ето три начина да поддържаш добра форма чрез правилно хранене:

1. Избягвай добавената захар

Една лъжичка тук, още две там и ето ти един куп празни калории. Най-честите източници на ненужна добавена захар, освен лъжичките захар в кафето, са подсладените газирани напитки, тестените изделия, зърнените закуски, захарните изделия, подсладените млечни продукти (подсладени кисели и пресни млека), сладоледът и плодовите напитки, съдържащи захар. Към последните спадат и натуралните сокове, в които има добавена захар.

Какво ти остава, като махнеш всичко това? Месо, зеленчуци, плодове, яйца, пълнозърнести продукти и млечни продукти без добавена захар.

2. Не се страхувай от мазнините

Да, мазнините допринасят за покачването на килограмите. Не, това не означава да ги избягваш напълно.

Предимства на мазнините са, че те засищат и добавят вкус към храната ти. Поради тези две причини е добре да ги включиш в умерени количества в диетата си, за да не се чувстваш гладен и лишен от вкусна храна.

Все пак зависи от мазнините. Тези, от които не трябва да се страхуваш, са мазнините в месото, сиренето, млякото, маслото, зехтина, ядките, авокадото.

Колко точно мазнини трябва да приемаш? Специалистите казват: 1,1 г на килограм от теглото, което искаш да имаш. Т.е., ако искаш да тежиш 75 килограма, трябва да приемаш не повече от 82 грама мазнини на ден.

3. Приготвяй си сам храната

Колкото повече време и усилия влагаш в това сам да си приготвяш храната, толкова по-малко ще ти се налага да ядеш навън, в заведения за бързо хранене. Проучвания показват, че хората могат да приемат до 500 калории повече в дните, в които ядат навън, в сравнение с дните, в които не се хранят навън.

Ясно е, че когато си зает, няма как да седнеш да готвиш, но това не пречи да положиш усилия. В събота и неделя, както и вечер можеш да отделяш време за нещо домашно приготвено. Също така, с малко повече организация можеш да пазаруваш в супермаркета само веднъж седмично, за да не ти се налага да вместваш и пазаруването в ежедневния си натоварен график. Ще видиш, че тези усилия си заслужават, когато дойде време за плажа.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here