10 неща за повече здраве

0
19

Хартиени човечета

Реклама

Какво откриха учените за човешкото здраве през 2013 г.? Ето няколко интересни проучвания за здравето и добрата физическа форма:

1. Стани по-социален

Според учени от University College London социално изолираните хора по-често развиват сериозни болести и като цяло живеят по-кратко.

2. Пий чай

По възможност зелен. Учени от държавния университет на Пенсилвания дали на опитни мишки обилно ядене, заедно с антиоксидантен екстракт от зелен чай. Оказало се, че нивата на кръвната захар на тези мишки скочили два пъти по-малко от тези на мишките, на които не им дали екстракт от зелен чай. Причината – зеленият чай би следвало да намалява гликемичния индекс на храните, особено на въглехидратните храни.

3. Спи достатъчно

Отново от Пенсилвания идва заключението, че здравословният и достатъчен сън е свързан със здравословното хранене – двете неща са взаимно зависими.

Нещо повече – ново изследване, публикувано в Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, показва, че мъжете, които не спят добре, са по-склонни към развитие на рак на простатата.

4. Яж по-рано

Едно изследване, публикувано в Journal of Obesity, сравнило две групи хора. Едните обядвали преди 3 следобед, а другите – след 3. Цялостният калориен прием и на двете групи бил еднакъв. Оказало се, че тези, които обядват по-късно, изгаряли калории и сваляли килограми значително по-бавно от онези, които се хранят по-рано през деня.

5. Закуси след тренировката

Според изследване, публикувано в изданието Metabolism, ако тренираш сутрин, без да си закусил, изгаряш повече калории, отколкото ако преди това си похапнал. Този извод учените направили, след като сравнили две групи мъже, едната от които закусвала преди тренировка, а другата пропускала закуската.

6. Не забравяй и да си почиваш…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here