Летният хранителен режим

0
26

sixpackАко цяла година си си казвал как ще минеш на диета или просто ще започнеш да се храниш по-здравословно, сега е моментът и няма за кога да отлагаш.
Лятото е идеалният сезон за здравословно и/или диетично хранене.
Въпреки че е пълно с изкушения като бира и картофки край морето или сладолед в особено горещ ден, лятото ни предлага най-голямото разнообразие от витамини в сравнение с което и да било друго време на годината. А ако си решил да отслабваш, отново е добър момент, защото в горещото време не ти се яде толкова.

Реклама

Лятното хранене – какво значи това?

  • Много пресни плодове и зеленчуци. Сега не е моментът нито за компоти, нито за конфитюри (да не говорим колко захар има в тях), нито за замразени зеленчуци и туршии. Сега е времето на пресните плодове и зеленчуци, затова възползвай се.

плодовеКога да ги ядеш?
Здравословните предимства на леката вечеря отдавна са доказани, затова можеш да използваш изобилието от витамини, за да си спретнеш салата за вечеря или просто да си нарежеш половин диня.

  • Минимално количество мазнини

БургерВ горещите дни консумацията на мазни храни е особено нездравословна. Избягвай пържените храни.

3. Максимално количество течности

Не случайно през лятото сме толкова жадни – така организмът ни ни казва, че се дехидратира и че има нужда от помощ. Най-доброто нещо, което можеш да пиеш в големи количества, е просто вода.
Също така, колкото и странно да звучи в първия момент, много студените напитки не ти помагат да се разхладиш. В началото имаш усещане за хлад, но то е кратко, затова по-добре са умерено студените.

  • Не забравяй млечните продукти

Те са леки и подходящи за лятното меню, като същевременно ти дават достатъчно хранителни вещества.

  • Не много алкохол

Алкохолът, особено по-твърдият, не е добра идея за лятото. Причината е проста – дехидратацията. Алкохолът спомага за нея, а това през лятото не е много приятно. Освен това, ако излезеш в жегата, след като си консумирал алкохол, рискът да прегрееш и дори да получиш слънчев удар е по-голям именно заради дехидратацията. (Още за лятото и алкохола.)

  • Съхраняване на храната

През лятото всичко се разваля много по-бързо, затова трябва да внимаваш как съхраняваш запасите си. За тази цел са хладилниците, макар че за някои храни и това съхранение не върши работа, ако е за прекалено дълго време. Винаги гледай срока на годност.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here