Здравословни хранителни навици

0
12

Прибори

Реклама

1. Дъвчене

Една от най-големите грешки, които правят повечето съвременни хора поради забързания начин на живот, който водят, е да се хранят набързо и да дъвчат съвсем малко. Понеже нямаме време да обядваме половин час, гледаме да натъпчем нещо в устата си за пет минути, като го гълтаме почти цяло. Резултатът – лошо храносмилане.

Дългото и внимателно дъвчене на храната помага за доброто храносмилане, предотвратява образуването на газове, подуването и киселините.

Когато поглъщаш храната бързо и на големи хапки, нейното разграждане е много по-трудно. Когато храната е добре сдъвкана, повърхността, която е изложена на действието на храносмилателните ензими в слюнката, е по-голяма и следователно разграждането е по-пълноценно.

Освен това бавното хранене увеличава удоволствието от вкусовите качества на храната. Колкото повече време и внимание отделиш на едно хранене, толкова по-пълно ще усетиш целия вкус на отделните съставки.

Колко дъвчене е достатъчно?

Зависи от храната, но експертите казват около 25 сдъвквания на хапка или докато храната е почти втечнена в устата ти.

2. Бавно хранене

Бързото поглъщане на обяда спестява време, но вреди на здравето – влошава храносмилането и те кара да ядеш повече.

Това е доказано от учените от Университета в Роуд Айлънд. Те провели проучване с две групи хора, като на всеки участник дали по една голяма чиния спагети. На едната група казали да ядат бързо и те изконсумирали средно 646 калории за девет минути. На другата казали да ядат бавно и те поемат 579 калории за 29 минути или с 67 калории по-малко от първата група, нищо, че ядат 20 минути повече.

Подобно намалкото дъвчене, бързото хранене се свързва с лошо храносмилане и образуването на киселини.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here