Уханието на парфюма

0
81

Ухание

Реклама

В желанието си да ни правят все по-привлекателни, модната и козметичната индустрия измислят какво ли не. Още през Древността  прадедите на тези индустрии са измислили парфюма – благоуханието, което ни прави по-уверени, ароматни, секси и привлекателни за жените.

Всички можем да разпознаваме парфюмите, които харесваме. За нас любимата миризма е една и не можем да я сбъркаме. А всъщност всеки парфюм се състои от цели три групи аромати, които му дават уникалната му миризма. Това са основните, средните и най-горните нотки.

Този механизъм на уханието често се сравнява от експертите с музикално произведение – също както в музиката отделните ноти, инструменти и акорди правят цялостната хармония, в парфюма отделните миризми правят общия аромат, който остава в паметта ни.

Различните „нива” на парфюма се усещат по различно време. От момента, в който се напръскаме, започва бавното изпаряване на парфюма и с него първо усещаме най-горните нотки. Минава време и миризмата се променя – вече сме на средните. Накрая усещаме основните, тези, които правят всеки парфюм специфичен.

Горните нотки

Те се усещат веднага след напръскването. Състоят се от малки и леки молекули, които бързо се изпаряват. Те са много важни при продажбата на парфюма, защото определят първото впечатление от миризмата.

Средните нотки

Те се усещат за пръв път малко преди да спрем да усещаме първите, най-горни нотки. Това е сърцевината на парфюма. Средните нотки маскират често неприятната първоначална миризма на последните, основни нотки, която с времето става приятна.

Основните нотки

Те също се усещат малко преди да спрат да се усещат средните. Двете последни групи нотки, взети заедно, дават основната миризма на парфюма. Основните нотки често са с тежка и дълбока миризма и се усещат поне 30 минути след напръскване.

Това е механизмът на уханието на всеки от любимите ни парфюми.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here