Увеличи защитните сили на организма си

0
20

Портокали

Реклама

Във време на грипна епидемия е важно да се грижиш за здравето си. Виж 4 основни неща, които можеш да направиш за себе си и за имунната си система, за да се предпазиш от грип и настинка:

1. Храни се добре

Никой не казва да се тъпчеш, но имай предвид, че грипното време не е подходящо за строга диета. Причината е съвсем проста – на организма ти му трябват калории, за да има енергията да създава антитела, които да се борят срещу бактериите и вирусите. В момента, в който приемът ти на калории намалее, приоритетите на организма ти се променят – той се грижи преди всичко за това сърцето и белите ти дробове да работят, а имунната система остава на заден план.

Основното за доброто хранене е то да е разнообразно и да включва витаминозни храни като плодове и зеленчуци.

2. Наспивай се

Липсата на сън потиска имунната система, което води до повишен риск от настинки и други подобни досадни неща. Освен че трябва да е достатъчен като количество обаче, сънят трябва да е и качествен.

Не прекалявай с кафето – прекаленият прием на кофеин вреди на качествения сън и затруднява работата на имунната ти система.

3. Спазвай лична хигиена

Винаги, когато си навън, гледай на ръцете си като на не особено чисти. И в никакъв случай не пипай с тях лицето, устата, очите, ушите, носа си. Също така, ако си се порязал или имаш някаква друга раничка по кожата, погрижи се за нея, иначе тя се превръща във врата за всякакви гадости.

Не прекалявай с ръкостисканията, особено ако човекът срещу теб е болен. Ако все пак го направиш, веднага си измий ръцете със сапун.

Като стана дума, внимавай с антибактериалните сапуни – ако се ползват дълго време, те могат да имат обратен ефект, като направят бактериите по кожата ти по-резистентни. Другото, което трябва да знаеш, е че парфюмът в сапуните може да доведе до раздразнение и до отговор от страна на имунната система.

Отделяй специално внимание на ноктите си. Поддържай ги изрязани и винаги мий внимателно около тях и под тях – именно около ноктите се събират по-голямата част от вредните микроорганизми по ръцете. В никакъв случай не си гризи кожичките около ноктите – те са там, за да ги защитават. Ако ти се гризе нещо, вземи си пакетче ядки.

4. Пий достатъчно вода

Течностите са важни, защото пренасят хранителните вещества в организма. Те помагат и за пречистване от токсините.

Важно е да пиеш вода рано сутрин, защото през нощта организмът ти е работел без достатъчно течности. Зеленият и черният чай също са добри варианти за прием на повече течности, а и са добри за имунната система.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here