Мъжът зад марката: Феручо Ламборгини

0
1174

Феручо Ламборгини с Lamborghini Miura
Феручо Ламборгини с Lamborghini Miura

Реклама

Решението да направи собствен автомобил идва след разговора с Енцо Ферари.

Когато Ферари заявява, че Ламборгини е недоволен от автомобилите му, защото не може да ги кара, Феручо най-накрая спира само да говори за идеалната кола и запрята ръкави, за да я построи.

Първо обаче прави друго – взима едно от своите Ferrari-та и го оправя по свой вкус. Сменя му съединителя, премоделира цилиндрите на двигателя, добавя допълнителни карбуратори.

Резултатът – Ferrari-то на Ламборгини става по-бързо и по-мощно от производствените Ferrari-та. Факт, който най-вероятно не е направил деня на Енцо особено щастлив.

Това дава увереност на Феручо и през 1963 г. той създава Automobili Lamborghini. Свързва се с автомобилни инженери и дизайнери, купува земя в Сант’Агата Болонезе, на около 25 километра от Болоня, и построява изключително модерна за времето си фабрика. Използвайки опита си от предишните си начинания, Ламборгини създава един изключително ефективен модел на производство – производствената сграда е съседна на офисите на мениджърите. Така самият Феручо, когато реши, може да запретне ръкави и да прескочи от офиса до фабриката, за да провери дали процесът по построяване на автомобила отговаря на високите му стандарти.

Първото Lamborghini – 350 GTV – е представено като прототип на автошоуто в Торино през 1963 г.

Автомобилът е светкавичен успех. Продажбите започват още следващата година, от модела са продадени 130 бройки. Бързо следват още няколко модела, а през 1966 г. се появява и Miura – най-бързата за времето си кола, която успява да стресне компании като Ferrari и Maserati. За всички вече е ясно, че в света на автомобилите има нов стандарт – този на Феручо Ламборгини.

Lamborghini Miura
Lamborghini Miura

Как реагира Енцо Ферари на новата конкуренция?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here