Социалната мрежа на Google: Google+

0
519

Google+

Реклама

Вчера Google пуснаха своя собствена социална мрежа.

Тя се казва Google+ и засега е достъпна само за определен кръг поканени потребители. Компанията нарича това „полеви тест” и не казва кога Google+ ще е достъпна за повече хора. За момента социалната мрежа няма реклами.

С този проект Google целят да си създадат силни позиции спрямо останалите социални мрежи и най-вече спрямо Facebook.

Какво представлява Google+

На пръв поглед Google+ много прилича на Facebook – снимките и новините за приятелите заемат централно място. Има обаче една съществена разлика – контактите са групирани в така наречените „кръгове”. По този начин потребителят може да споделя определена информация само с кръга „колеги” или само с кръга „семейство”. Иначе началната страница е подобна на тази на Facebook – с коментари, линкове и снимки, пускани от приятелите.

Сред услугите, които Google+ ще предлага, са видео разговори с възможност за конферентна връзка на десет души едновременно, както и връзка до Google+ от останалите сайтове на компанията като търсачката, Gmail и Google Maps.

След Wave и Buzz

Новият проект на Google е забележителен с това, че идва след два провала – Google Wave и Google Buzz. Микроблогинг системата Google Buzz беше спряна още в самото си начало заради опасения, свързани с личната неприкосновеност.

Google срещу Facebook

Борбата с Facebook ще бъде доста трудна, като се има предвид огромната популярност на Facebook. През месец май средният американски потребител е прекарал 375 минути във Facebook и 231 минути в Google. Въпреки това Google имат на своя страна огромния брой потребители – един милиард в световен мащаб за всички услуги на Google само за месец май. (Данните са на компанията за уеб анализи comScore.)

От Google се опасяват, че хората прекарват повече време в мрежи като Facebook и Twitter, отколкото в сайтовете на Google. Затова социалните мрежи са приоритет за Google според главния изпълнителен директор на компанията Лари Пейдж.

Анализатори посочват, че за Google ще е изключително трудно да „откраднат” потребители от Facebook. Все пак е възможно чрез другите си популярни услуги като търсачката и пощата Google да успеят да привлекат потребители.

За да се разграничат от Facebook, Google залагат на един особено актуален проблем – личната неприкосновеност. Съображения, свързани с нея, са били проблем и за Facebook, и за Google. Сега Google казват, че със своята социална мрежа предлагат по-добър подход към личната неприкосновеност на потребителите в сравнение с Facebook.

Миналата година от Facebook пуснаха допълнителна функция, която позволява създаването на по-малки групи приятели, но Google са скептични към нея. Без да споменават конкретно Facebook, от Google твърдят, че опитите на други социални мрежи да създават групи не са особено успешни.

От своя страна от Facebook не са коментирали пускането на Google+.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here