Формула на успешния филм

0
12

Кино

Реклама

Ако ще правиш филм, има математически проверен начин да грабнеш вниманието на зрителите.

При това ключът към успеха на касовите филми не е да вземеш Анджелина Джоли за главната роля, нито да напишеш трогващ сценарий. Трябват ти само достатъчно количество кадри с точно определена дължина.

Това са установили учени от университета „Корнел” в Ню Йорк. Те анализирали 150 касови холивудски филма, направени между 1935 и 2005 г. Включили драми, комедии и екшъни.

Резултатът от анализа бил, че много от най-новите филми имат кадри със сходна дължина, които се появяват на определени периоди от време във филма.

Това заключение съвпада с резултата от един експеримент от 90-те, който е доказал, че разделянето на информацията на такъв тип повтарящи се по определен начин части приковава вниманието ни. Иначе казано, не можем да отделим поглед от екрана – ритъмът на смяна на кадрите във филма влияе на възприемането му от аудиторията.

Най-вероятно авторите на филми използват формулата, без дори да го осъзнават. Възможно е да копират ритъма на успешните филми и така да се вместват в откритата зависимост.

Сред филмите, които най-много отговарят на формулата, са „Междузвездни войни – отмъщението на ситите”, „Империята отвръща на удара”, „Перфектната буря”, „Хубава жена” и „Бунтовник без кауза”.

Най-малко отговаряли на формулата представителите на „филм ноар”.

Наскоро друго проучване, на университета в Единбърг, показа, че монтажът на съвременните филми кара голяма част от хората да се фокусират върху една и съща част от екрана в един и същ момент.

Въпреки че резултатите от подобни изследвания винаги могат да се оспорят, изводите от тях са доста интересни. Може би кино индустрията знае повече за това как гледаме филми, отколкото ние предполагаме.

Списание New Scientist дори излага хипотезата, че е възможно, за да оправдаят огромните разходи за съвременните блокбъстъри, създателите на филми да започнат да сканират мозъците на публиката, за да разберат какво точно ще накара зрителя да отиде на кино и да гледа даден филм.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here