Олимпийските игри пряко по Интернет

0
11

Бадминтон

Реклама

Ако харесваш лека атлетика, едва ли можеш да се оплачеш, че пропускаш събития от олимпийските игри. Ако обаче ти се гледа бадминтон, е по-друго. Я хванеш някоя среща, пусната в паузата между бокса и бягането, я не.

Тази година обаче организаторите на олимпийските игри в Пекин имат идея – за да може всеки да гледа всичко, е необходим просто… Интернет. Така феновете на спортове, които по-рядко можем да гледаме по телевизията, ще имат възможност да проследят това, което ги интересува.

4000 часа – толкова долу-горе е общото времетраене на спортните събития, които се записват по време на олимпийски игри. Това прави около 200 часа на ден.Стефан Кана, ръководител на отдела за дигитални медии към Международния олимпийски комитет, казва, че няма телевизия, която да може да поеме толкова огромно съдържание. Тя продължава: „Например, по време на игрите в Торино (през 2006) успяхме да покажем около 10% от спортните събития, т.е. около 400 часа. Това никак не е малко, но пък останалите 90% така и не бяха излъчени, защото нямаше кога.”

Фехтовка

Сега феновете на фехтовката вече могат да очакват, че носителите на авторските права за излъчването на игрите на всички континенти ще им предложат това, което ги интересува, по Интернет. Нещо повече, за първи път в историята се продават права за онлайн излъчване на живо на някои събития, отделно от целия пакет с права.

Въпреки че като цяло се предпочита правата да се продават на един субект за един пазар, а после той да ги препродава, това разделяне на права е нов подход, който е необходим. Правата за излъчването на игрите са продадени още преди 8 години, което значи, че досега ситуацията се е изменила много. Тогава даже не се е говорело за възможността за пряко предаване по Интернет.

Сега кабелните телевизии също се включват в играта, тъй като те предлагат и Интернет достъп. Хонгконгската i-Cable например вече има сайт, на който ще се предават четири различни видео потока от игрите, а ще има и видео архиви. По този начин събитията, което са през деня и които хората не могат да гледат, защото са на работа, лесно ще могат да бъдат намирани и гледани на запис.

Компанията не казва колко е платила за правата, но смята да направи печалби чрез реклама и препродаване на права. Нещо повече, те усилено се готвят и за игрите през 2010 и 2012 г., за които също са купили правата за Интернет излъчване. Очевидно с прогреса на новите технологии цифровите медии стават все по-важен доставчик на съдържание.

Много наблюдатели в Китай сравняват предстоящите игри с тези през 1964 г. в Токио, когато Япония за пръв път след Втората световна война показа пред света икономическия си възход. Възможно е през 2008 г. Китай да направи подобна заявка за присъствие на световната политическа и икономическа сцена наравно със Запада. Не малка роля в това биха имали именно новите медии.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here