Нов сайт, създаден от екип, който включва Мартин Скорсезе, показва класически филми на масовата аудитория.
Целта на The Auteurs е да бъде едновременно социална мрежа и място, където можеш да гледаш класически филми от всички краища на света, които показват различни културни и кинематографични традиции. Освен самите филми, на сайта има информация за тях и могат да се водят форумни дискусии.
Фондацията на Мартин Скорсезе WCF (World Cinema Foundation) отскоро е част от проекта. Нейна цел е запазване и популяризиране чрез Мрежата на класически и независими филми от цял свят. Първите четири такива филма вече могат да се гледат безплатно на сайта на The Auteurs. Сред тях са корейският трилър „Камериерката“ (1960) и документален филм за мароканската група Nass El Ghiwan, която самият Скорсезе описва като „Ролинг Стоунс от Северна Африка“.
Основната цел на The Auteurs е да направят качественото кино достъпно за глобална, млада аудитория. Платените филми могат да се гледат за около $5. При това става дума за филми, които не могат да се намерят на DVD. Евентуално би могъл да си ги намериш, ако живееш в Ню Йорк, Лос Анджелис, Париж, Берлин или Токио. За безплатните филми е необходима само регистрация.
Всичко това обаче води до логичния въпрос – има ли публика за класически филми от различни културни традиции? Създателите на сайта отговарят – ние ще създадем такава публика. Причината за тяхната увереност е, че те предлагат алтернатива. Тъй като голяма част от хората по света имат достъп до еднообразни кино продукти – поредния блокбъстър в близкия мултиплекс, – The Auteurs предлагат нещо наистина различно.
Все пак това не е първият сайт с подобна идея. Трудни за намиране филми могат да се гледат срещу заплащане и в jaman.com и criterion.com.
Това, което в различно в The Auteurs, е идеята са социална мрежа. Създателите на сайта искат да направят повече от това да качват класически филми в Интернет. Потребителите на сайта обсъждат филмите, добавяйки качествено ново съдържание към услугата.
В момента броят на филмите е около 200, но се очаква да достигне 1000. Вероятно част от тях ще са и по-комерсиални, за да се привлече по-широка аудитория. Граница в комерсиализацията все пак ще има – „Спайдърмен 3“ например няма да може да се гледа на The Auteurs.