Мъжкото онлайн списание
Актуално » Новини » Формула на успешния филм
Формула на успешния филм
Четвъртък, 18 Февруари 2010 16:05 Написано от Тодор Дойчинов   

Кино

Ако ще правиш филм, има математически проверен начин да грабнеш вниманието на зрителите.

При това ключът към успеха на касовите филми не е да вземеш Анджелина Джоли за главната роля, нито да напишеш трогващ сценарий. Трябват ти само достатъчно количество кадри с точно определена дължина.

Това са установили учени от университета „Корнел” в Ню Йорк. Те анализирали 150 касови холивудски филма, направени между 1935 и 2005 г. Включили драми, комедии и екшъни.

Резултатът от анализа бил, че много от най-новите филми имат кадри със сходна дължина, които се появяват на определени периоди от време във филма.

Това заключение съвпада с резултата от един експеримент от 90-те, който е доказал, че разделянето на информацията на такъв тип повтарящи се по определен начин части приковава вниманието ни. Иначе казано, не можем да отделим поглед от екрана – ритъмът на смяна на кадрите във филма влияе на възприемането му от аудиторията.

Най-вероятно авторите на филми използват формулата, без дори да го осъзнават. Възможно е да копират ритъма на успешните филми и така да се вместват в откритата зависимост.

Сред филмите, които най-много отговарят на формулата, са „Междузвездни войни – отмъщението на ситите”, „Империята отвръща на удара”, „Перфектната буря”, „Хубава жена” и „Бунтовник без кауза”.

Най-малко отговаряли на формулата представителите на „филм ноар”.

Наскоро друго проучване, на университета в Единбърг, показа, че монтажът на съвременните филми кара голяма част от хората да се фокусират върху една и съща част от екрана в един и същ момент.

Въпреки че резултатите от подобни изследвания винаги могат да се оспорят, изводите от тях са доста интересни. Може би кино индустрията знае повече за това как гледаме филми, отколкото ние предполагаме.

Списание New Scientist дори излага хипотезата, че е възможно, за да оправдаят огромните разходи за съвременните блокбъстъри, създателите на филми да започнат да сканират мозъците на публиката, за да разберат какво точно ще накара зрителя да отиде на кино и да гледа даден филм.

 

Подобни статии

Велосипед от кабели

Повечето колела разчитат на две триъгълни рамки от тръби от въглеродни влакна... [още]
Новини от 29 март

Ирина Шейк и „Титаник” в 3D… [още]
10 филма, които очакваме през 2010

Заглавията, историите, трейлърите... [още]
Parov Stelar в София на 3 октомври

В зала "Арена Армеец"... [още]

Последно добавени:

THE SHIVAS + COMASUMMER в Бургас

На 20 август на закритата сцена на "Бар без име"... [още]
Rocket Psyence Night на 14 май

Новите български музикални проекти... [още]
100-те унгарски цигулки: музика за слушане и за гледане

Билетите започват от 30 лева, а шоуто в НДК е гарантирано! [още]

Най-новите

Даво Гарсия за зумба, емоциите и трениро

News image

Една латиноамериканска ср...

А ти опита ли Gillette Fusion Proglide с

News image

Ново от Gillette...

THE SHIVAS + COMASUMMER в Бургас

News image

На 20 август на закр...

Честит август!

News image

Няколко снимки на Сара Са...

Калъфче за клечки за зъби

News image

Това е едно от нещата, за...

Летен стил: шапка за плажа

News image

Плажен стил...

Лято с Елизабет

News image

Ако ти трябва вдъхновение...

Изкуството на тройката: разказ от първо

News image

Карли разказва от личен о...

Британска инвазия на SPIRIT of Burgas 20

News image

KWABS, STEREO MCs и MILOW...

35 начина да изгорим мазнините на корема

News image

Гореща лятна тема...




За нас:

  • Vratovrazka.bg - онлайн списание само за мъже!
  • Защото ние сме мъже. Нека се забавляваме заедно!

Авторско право:

©2006-2009 „Уеблинк Медиа“ ООД Всички права запазени. Всички текстове и изображения, публикувани в vratovrazka.bg са собственост на „Уеблинк Медиа“ ООД и техните партньори и са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Използването и публикуването цялото съдържание на сайта или на част от него без разрешение/откупено авторско право от „Уеблинк Медиа“ ООД е забранено. Условия за ползване.

За реклама

reklama@vratovrazka.com

тел: +359895795740

Допълнителна информация