Няма значение дали са лични или професионални – неприятните разговори са нещо, което просто трябва да се направи, колкото и да не ни се иска. Ако отлагаме един неприятен разговор, най-вероятно никога няма да съберем смелост да го проведем.
Искаш увеличение на заплатата? Трябва да кажеш на шефа си, че не си съгласен с неговия подход? Трябва да кажеш на подчинен, че се налага да го освободиш? Или се налага да признаеш нещо не много приятно на близък човек? Каквото и да е, реши се, събери смелост и просто го направи.
Първо, уговори си среща с човека, с когото трябва да говориш. Колкото по-важен е разговорът, толкова по-задължително е да го проведеш на спокойно и тихо място, а не между другото в асансьора например.
Ако много се притесняваш да уредиш срещата и ако става дума за професионална комуникация, не се притеснявай да се обадиш по телефона или дори да пишеш имейл, за да разбереш кога е удобно да се срещнеш с човека.
Второ, подготви се. Направи в главата си списък на нещата, които ще кажеш, за да не се окаже, че когато дойде време за неприятния разговор, ти мълчиш.
Трето, бъди спокоен и приятелски настроен. Каквито и да са отношенията ти с човека отсреща, ще видиш, че позитивното отношение от твоя страна много ще улесни иначе неприятния разговор.
И, най-важното, не се страхувай от такива разговори. В живота често ни се налага да правим неща, които не са ни приятни, въпросът е да не ги отлагаме безпричинно, защото забавянето не прави неприятния разговор по-приятен.
снимка: sxc.hu