Мобилните телефони вече са неразделна част от нашето всекидневие. Както работата ни, така и личният ни живот са немислими без телефона, който е постоянно с нас. И затова е съвсем естествено, че вече има такова нещо като етикет на мобилните телефони. Ето част от него:
1. Намали звука
Ако си мислиш, че притесняваш околните, когато ти звъни телефонът, значи най-вероятно е така. Звукът ти не би трябвало да кара хората да се обръщат, нито да пречи на колегите в офиса или на останалите хора вкъщи. В киното, театъра и на бизнес среща звукът трябва да е изключен.
2. Бъди дискретен
Със сигурност ти се е случвало да си на обществено място, където някой е решен да уведоми всички за какво говори по телефона. Въпросният субект говори достатъчно високо, за да разбере целият свят за личните му проблеми. Още по-неприятно е, ако разговорът е личен или вкючва пари. Интересно е как във време, когато се говори толкова много за новите технологии и личната неприкосновеност, някои хора са готови да си разкажат житейската история по телефона в претъпкан автобус.
3. Не навсякъде
Има места, където просто не трябва да се говори по телефона – църкви, болници, библиотеки, музеи, банки.
4. Не забравяй хората наоколо
Ако сме сред хора – без значение дали са приятели, познати, колеги или хора, с които имаме бизнес отношения, – не е учтиво да ги игнорираме, говорейки по телефона. Ако разговорът е спешен, трябва да помолим за извинение и да бъдем кратки. Ако сме на гости или на парти, трябва да проведем разговора на уединено място, а не пред всички.
5. Sms етикет
Sms-ът не може да замени обаждането в следните случаи:
1 – когато трябва да съобщиш важна или сложна информация с много думи и обяснения;
2 – когато отлагаш ангажимент и трябва да се извиниш;
3 – когато приключваш връзка. Да го направиш с sms е доста грубо.
4 – когато изказваш съболезнования. В тази ситуация текстът – без значение дали е sms или имейл – е неподходящ, защото не е личен и показва мързел и незаинтересованост.
снимка: sxc.hu