Когато някой влезе на работното ти място, какво вижда? Добре подредено и организирано бюро или купчина папки, документи и всевъзможни други предмети, иззад които едва-едва се подава темето ти?
Разхвърляното работно мястo не е просто неудобно. То ти създава лош имидж. Всеки, който влезе при теб и види някакъв абсолютен хаос, ще си направи логичния извод, че ти самият си хаос. Че ти липсва организация и подреденост. Ясно е, че това не е професионалната репутация, която би искал да имаш.
За някои от нас организирането на работното място изглежда твърде трудна задача, затова ето как да се справиш с нея в няколко стъпки:
1. Погледни се отстрани
Излез от офиса си и влез отново. Но не сядай на своето място, а си представи, че си посетител. Ако има стол за посетители, седни на него. Огледай наоколо и прецени как изглежда работното ти място за външните хора. Бюрото ти трябва да изглежда подредено не само за теб, но и за онези, които идват при теб.
2. Създай си система
Не е нужно да подреждаш нещата си така, както всички останали. Напротив, създай си организация, която ти е удобна лично на теб. Така дори и отделни предмети да се разбъркат, ще можеш да ги слагаш лесно на местата, които сам си им определил.
3. Подреждай документацията
Недей да трупаш книжа на разбъркани купчини, защото документите лесно се губят в безпорядък. Подреди си нещата по папки и надпиши всяка, за да знаеш какво има в нея.
4. Не позволявай на ненужни книжа да се задържат на бюрото ти
Ако някакъв лист хартия се мотае от три дни на бюрото ти, трябва да направиш с него едно от следните неща:
1 – да го прибереш на мястото му,
2 – да го предадеш на друг в офиса, който би могъл да се интересува от него,
3 – да го изхвърлиш.
5. Подреди нещата по важност
На бюрото ти трябва да са само нещата, които ти трябват за настоящата ти работа. Всичко останало само ти пречи и трябва да се прибере.
6. Използвай технологиите
Не е нужно да принтираш всяко нещо, нито да записваш всичко на хартия. Използвай електронни календари, органайзери и други приложения, за да организираш по-лесно работата си, без да се затрупваш с листчета.
7. Поддържай реда
Отделяй по няколко минути на ден, най-добре преди да си тръгнеш от работа, за да подредиш нещата, които си разхвърлял по бюрото си през деня. Можеш паралелно с това да си направиш списъка със задачи за следващия ден, за да можеш още от сутринта да започнеш да ги отмяташ.
снимка: Constance Wiebrands, Flickr