
Когато става дума за професионална комуникация, често ни се налага да избираме между тези два начина. В повечето случаи имейлът изглежда по-удобен, но това не винаги е така.
Кога е по-добре да вдигнем телефона? Винаги, когато прочетем имейл от колега, клиент или партньор и този имейл толкова ни ядоса/смути/възмути, че поискаме да отговорим незабавно, е по-добре да се обадим по телефона. Това смятат от Harvard Business Review.
Причината е съвсем проста – при писмената комуникация не винаги можем да предадем тона, който искаме. И не винаги човекът, който чете писмото ни, може да го приеме със същия тон, с който ние сме го писали.
Нещо повече, когато сме ядосани, може да напишем ненужно груб отговор, който да развали отношенията ни с човека, на когото пишем. А веднъж написани и изпратени, думите не могат да се изтрият.
Освен това, когато говорим по телефона, комуникираме по различен начин в сравнение с имейла. При писането нямаме мигновена реакция от страна на получателя и това може да ни накара да се увлечем в ненужни и крайни думи, докато при телефона реакцията е на момента и тя ни служи като коректив.
И, не на последно място, имейл комуникацията губи работно време. Често един разговор, който по телефона ще отнеме две минути, може да се провлачи с дни по имейл, което е напълно ненужно.
А най-добре би било, ако имаш възможност, да избереш личната комуникация. Ако колега ти е изпратил съобщение, с което те е ядосал, по-добре отиди и поговори лично с него, вместо да му пишеш. Така ще приключиш нещата доста по-бързо, по-лесно и по-цивилизовано.

1. Вечно недоволният
Това ще ти помогне във всяка работна среда...
Вярно е, че огромна част от етикета, който допреди век е бил вездесъщ, вече е просто подправка към някои филми и книги...
Имайки предвид, че прекарваме по-голямата част от времето, в което сме будни, на работа, логично е да искаме да се чувстваме добре сред колегите си...
Няколко правила за добрия професионален имейл...