Съвсем спокойно можем да кажем, че имейлът е един от основните начини, по които водим професионалната си комуникация.
Дали обаче го използваме както трябва? Виж няколко правила за добрия професионален имейл:
Добрият професионален имейл е кратък
Все повече хора водят писмената си комуникация не само на компютър, но и с помощта на таблети и смартфони. Което означава, че е важно текстът в имейла ти да е кратък, за да може да се прочете спокойно дори и на по-малкия екран на един смартфон.
Затова се съсредоточи върху основната информация, която искаш да предадеш.
Добрият професионален имейл няма емотикони
Или поне има много малко. В зависимост от типа на комуникацията може и да е допустима една усмивчица 🙂 Само че недей да прекаляваш и в никакъв случай не изпращай усмивчици при първи писмен контакт с конкретния получател.
Също така, винаги, когато искаш да предадеш някаква емоция чрез имейл, замисли се дали не е по-добре да я предадеш в телефонен разговор, вместо да пълниш текста си с емотикони.
Добрият професионален имейл има тема
Не подценявай полето Subject или Тема. При професионалната комуникация е много важно да знаеш за какво става дума в имейла, който ще отвориш. Това пести време на всички, особено ако на получателя му се наложи в по-късен момент да търси твоя имейл в пощата си.