Работата с хора не е природен талант, а нещо, което се научава. Добрият мениджър става такъв, като се учи и трупа опит.
Има няколко основни умения, които ти трябват, ако „менажираш” екип:
1. Мотивация на екипа
Основна истина е, че човек трябва да бъде мотивиран, за да работи добре. Една от най-важните задачи на мениджъра е именно да мотивира своя екип.
Въпреки че първата асоциация с „мотивация” е „пари”, не става дума само за тях. Също толкова важно за един служител е да се чувства оценен. Нещо като „морален хонорар”.
„Става…” не е подходяща оценка за невероятна идея, която е дал човек от екипа ти. Ако смяташ, че идеята е страхотна, кажи го. Потупай човека по рамото, кажи му искрено, че си се изкефил на идеята (може и с други думи) – такъв тип отношение ще покаже на екипа, че всяка добра идея се оценява, а това е невероятна мотивация. Човекът е суетно същество, което се чувства добре, когато изтъкват качествата му, и развива положителни чувства към хората, които го хвалят.
Много важно в този смисъл е да знаеш защо служителите стоят в тази фирма или организация. Повечето хора не търсят само пари в работата си, въпреки че те са много определящ фактор. Необходими са и други неща, за да работиш някъде и да нямаш желание да напуснеш дори след лош ден или лоша седмица. Ако не знаеш кои са тези неща, питай хората си. Колкото повече знаеш за тяхната мотивация, толкова по-добре можеш да я поддържаш.
Един мениджър трябва да може и да предаде своя ентусиазъм на екипа си – това също е силна мотивация. Ако хората се чувстват въодушевени да вършат някаква работа, те я вършат по-добре.
2. Комуникация…