Светът, в който живеем, става все по-сложен. В рамките на една съвременна компания изпълнението на задачите ни все повече зависи от други хора. Работа, в която не зависиш от колегите си, е по-скоро изключение.
Затова случаите, в които грешките на колега в офиса влияят на твоята работа, не са редки. Ако изпаднеш в такова положение, недей да се ядосваш и да подхождаш деструктивно – има начини едновременно да решиш проблема и да запазиш колегиалните отношения.
Оцени ситуацията
Каква точно е грешката, която ти е повлияла, и защо се е стигнало до нея? Има разлика между грешка, която е изключение, и такава, която е по-скоро правило. Дали колегата не е сгрешил, защото в момента има лични проблеми? Или въпросът е свързан по-скоро с липса на компетентност? Когато знаеш какъв е проблемът, решаването му е доста по-лесно.
Обясни проблема
Разговорът с колегата е необходим. Твоята цел е да му/й обясниш защо виждаш проблем и защо неговата/нейната грешка е повлияла твоята работа. В този разговор трябва да си позитивен. Не обвинявай и не се карай. Не забравяй, че е добре да изтъкнеш и положителните страни на работата на колегата. Идеята ти не е да загубиш коректните отношения, а да ги заздравиш. Добре е разговорът да се проведе в неформална среда.
Въпреки че си помислил върху причините за грешката, недей да предполагаш, че знаеш всичко. Допускай всичко – дори че той/тя не знае за грешката или пък не допуска, че тя е повлияла твоята работа. Ако отношенията ви позволяват, попитай колегата какво става и дали можеш да помогнеш с нещо.
Предложи помощта си…