Емотикони в професионална комуникация?

0
228

Емотикони

Реклама

Емотиконите са неразделна част от онлайн комуникацията. Тъй като при писменото общуване не винаги можем да предадем емоциите си само с текст, можем да си помогнем с усмивка или друг подходящ емотикон. И това е напълно естествено, когато си пишеш с близки и приятели.

Имат ли обаче емотиконите място, когато става дума за професионална комуникация? Как да прецениш дали е подходящо да завършиш писмото си с :))))?

Накратко – зависи. Ето няколко правила:

1. При нов професионален контакт

Не използвай емотикони при първите няколко писма, които разменяш с нов клиент, колега и т.н. Начинът, по който осъществяваш първи професионален контакт с даден човек, трябва да бъде учтив и не твърде фамилиарен, за да ти спечели уважението на този човек. Едва в последващата ви комуникация, ако прецениш, че е подходящо, можеш да включиш някоя усмивка.

2. Между колеги

Когато разменяш няколко думи в писмен вид с колеги, емотиконите като цяло са позволени. Те дори могат да бъдат доста полезни, ако се налага да тушираш някакво напрежение между теб и въпросния колега, на когото пишеш. Ако например малко си закъснял с някакъв краен срок, можеш да прибавиш някоя усмивка към извинението си, за да му придадеш по-личен характер.

3. Писмо до шефа

Кореспонденцията с шефа обаче трябва да бъде сериозна. Разбира се, всичко зависи и от работната среда – в по-малки офиси, където хората са си по-близки, атмосферата може и да не е толкова официална. Но като цяло, щом пишеш на шефа, по-добре се въздържаш от плезещи се човечета. Особено ако пишеш за нещо важно и сериозно.

4. Златно правило

Ако се колебаеш дали е подходящо да пуснеш усмивка в някой имейл, придържай се към следното правило: Ако в писмото ти има нещо негативно, нещо сериозно, нещо, което представлява лоша новина, или нещо, което може да предизвика отрицателна реакция, то в това писмо няма място за емотикони.

С две думи

Като цяло по-безопасният избор в професионалната комуникация е да пропуснеш емотиконите. Можеш обаче да ги използваш, ако сметнеш, че работната среда и отношенията ти с получателя на писмото го позволяват.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here