Все повече хора използват или Skype, или друга подобна програма за бизнес общуване. Това е много удобно, но този тип комуникация залага и някои капани:
1. Неподходяща снимка
Ако използваш Скайп за бизнес контакти, не е добра идея да си сложиш снимка по бански, колкото и да ти се иска да се похвалиш с преса. Просто не е добра идея.
2. Общ Скайп акаунт
Почти няма човек, който да не се подразни от това, че „Цеци&Миро” му искат пълномощно, при условие, че идея си няма коя е Цеци. Общите скайпове може да вървят пред приятели, но при шефове и колеги е по-добре да се придържаш към класическата формула един акаунт = един човек.
3. Писане от чужд акаунт
Същото, като горния случай – непрофесионално.
4. Шантави имена
Ако ще използваш Скайп за бизнес комуникация, името ти трябва да е само и единствено твоето лично име и фамилия. Sladur, Golem_pich или Partytime (всички примери са произволни) просто не вървят. Кой ще приеме насериозно съобщението: „Bogomolka*69 says: „Трябва да помислим за оптимизиране на бюджета за следващата година.”” Я пак…?
5. Латиница
Отново, ако става дума за приятели, можеш да пишеш както си искаш. Много хора обаче се дразнят от писане на латиница и ако шефове и колеги са от тях, по-добре е да не рискуваш.
6. Липса на отговор
Всички понякога оставяме Скайпа си включен и ако някой ни пише, просто защото му се приказва, а ние не отговорим през следващите 3 дни, това не е голям проблем. При бизнес отношения обаче не е добре да става така – щом си дал тази възможност за контакт, отговаряй в някакво разумно време, когато си на линия.
7. Твърде дълго, твърде сериозно
Въпреки предимствата на Скайп, има неща, които се обсъждат на четири очи, за които се изисква повече време, внимание, визуален материал и т.н. Не всички бизнес въпроси могат да се обсъждат онлайн и това трябва да се има предвид.
8. Твърде много, твърде лично
Подписът и личната ти информация трябва да са съобразени с това, че ще ги гледат бизнес партньори. Прекалените откровения, сантименталности и т.н. не ти правят услуга