Най-добрите източници на протеини – част 2

0
54

Ядки
Има още храни, които ти доставят добро количество протеини (виж и част 1):

Реклама

1. Ядки

Това може би е най-добрият източник на протеини, който можеш да носиш в задния си джоб (освен ако не си развил специално умение да натъпчеш там няколко варени яйца и едно пилешко бутче). Ядките са нещо, което може да те спаси от внезапен пристъп на глад между две хранения. Те са едновременно питателни и добър източник на протеини, витамини, здравословни мазнини и фибри. Единственият им недостатък спрямо месото например е, че съдържат по-малко аминокиселини от него.

2. Говеждо

Освен протеини, говеждото съдържа и много полезни аминокиселини, а аминокиселините са онова, което изгражда протеините. Съдържа също така цинк, желязо, магнезий и още много полезни хранителни вещества. За най-здравословен ефект се придържай към онези части, които не са прекалено мазни.

3. Сардини

Те са изключително богати на протеини, на омега-3 мастни киселини и на витамин D.

4. Боб

Една чаена чаша сготвен боб съдържа между 12 и 14 грама протеини. Това прави боба – и лещата, като ще видим по-долу – един от най-евтините източници на протеини.

5. Леща

При лещата съдържанието на протеини за една чаена чаша е още по-високо – 18 грама.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here