Прадядото на лъскавите лимузини не е бил особено привлекателна гледка. Въпреки комина от Remus и повече от впечатляващия работен обем на парния котел, все пак си е бил 3 тона каруца. Затова, типично по български, решихме този път да ви запознаем с майката. Искам да кажа майката на всички „резачки”, които от няколко години превърнаха думата „тунинг” в единствената в речника на всеки автоманиак. Нееее, не е Голф 2!
Говорим за Honda Civic Type-R!
{gallery}tech/cars/civic/civic{/gallery}
Хонда представиха новото поколение, модел 2006, на градската си малолитражка Civic през миналата година – на автосалона в Женева,- а от скоро екземпляри могат да се наблюдават и по родните пътища. Базовият вариант, с недораслото си 1.4 литрово двигателче, обаче предлага всякакви недоразумения от рода на икономичност, тиха работа, безпроблемно обслужване, динамика на прилично издухана Лада… Затова на тазгодишния автосалон в Женева от Хонда представиха модел, който трябваше да излезе преди базовия, или поне така ни се искаше, Civic Type-R Concept 2006.
И то какво представяне! Ако Джордж Лукас знаеше за плановете на дизайнерите от Страната на изгряващото слънце, Бат` Люк Скайуокър нямаше да се състезава с такава смешна шейна с чифт хипертурбоплазмореактивни двигатели – той щеше да стиска волана на извънземния Civic!
Въпреки че Civic, модел 2006 е с 35mm по-нисък и по-къс и с 65 mm(!) по-широк от стария, към него са добавени спортно окачване и wide body kit, ей така, за едното R-че. Всъщност промените по колата не са толкова радикални, както може би изглежда, просто колата е радикална (това чудо вляво е „нормалната версия”). „Пипнати” са предната и задната броня, като огромните отвори в тях са покрити с черни решетки, тип рабицова мрежа. Задното стъкло е разсечено на две от масивно-елегантен спойлер – на кой му трябва да гледа назад в такава кола!
От блестящото, почти усмихнато лице, не е останало кажи-речи нищо – стъклата на предните светлини са „опушени” в сиво, а прозрачната лента между тях е заменена от черна радиаторна решетка и огромна емблема на Хонда в червен цвят. Тя е може би единственото лъскаво нещо по Civic Type-R. Всички други метални части са получили матово покритие в сиво-черната гама. Като се започне от което и да е стъкло по купето, дръжките на предните врати, през огромните 20-цолови джанти, та чак до триъгълните ауспохови тръби и задните светодиодни светлини – яркожълтото зверче е получило облика на пришълец, само че е по-бързо.
Официални снимки…