Сааб Аеро-Х

0
311


Когато за пръв път подочухме нещо
за Сааб Аеро-Х, си мислехме, че това е още един от серията проекти на GM на общата база „Каппа” – Pontiac Solstice/Opel GT/Saturn Sky. Избрахме си един от тези модели и си го представихме по „саабски”: зловещо усмихната предница, предизвикателно груба задница и ключ за запалването там, където другите коли имат скоростен лост. Били сме твърде наивни!

Реклама
{gallery}tech/cars/saab/01&width=180&height=180&widthgal=200{/gallery}

Показан на тазгодишното автошоу в Женева, Сааб Аеро-Х е толкова далеч от идеята за серийно производство, че явно дизайнерският екип Дейвид Лиъри – Ерик Рокке – Алекс Даниел е имал възможност да се развихри като за последно! Под крилото на G-Studio в Италия образът на Сааб е разтегнат до невероятни граници. Резултатът? – впечатляващо спортно купе със смразяващо свежия скандинавски дъх от реклама на дъвки.

Традициите на Сааб в самолетостроенето няма как да не се отразят на облика на този автомобил. За да влезе вътре, на човек му трябва невероятно търпение и железни нерви. 20-тината секунди, за които покривът и вратите отварят пролука, през която един среден по размери човек може да се вмъкне в това чудо, изглеждат като векове! Веднъж наместен вътре и погъделичкан от въглеродните нишки навсякъде около него, всеки разумен индивид се заема с разучаване на арматурното табло и централната конзола от пипочувствителни (реагиращи на докосване) течнокристални екрани. Единственото нещо, което липсва, за да се чувства човек като в модерен изтребител, е каската с връзка към контролната кула.

{gallery}tech/cars/saab/02&width=180&height=180&widthgal=200{/gallery}

Когато такава централна конзола се появи някога в сериен автомобил, iDrive на BMW ще изглежда като сглобявана от детски конструктор. Оттам ще може да се бърка по всички чаркове – отвори люка (само така може да се определи единствената врата на тази кола), затвори люка, пусни топло, пусни студено – забравете за механичните ключове. Всичко, от настройки на окачването и двигателя до позицията на седалките, се командва от една ръка разстояние. Единственото „копче” в колата е това за пускане на двигателя.

Като стана въпрос…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here