Днешният автомобил е плод на дълга история, той не се е появил с магическа пръчка за един ден, а е резултат от продължителната работа на много хора.
Небезизвестният Леонардо да Винчи, освен че е бил художник, се е занимавал с какво ли още не. Част от инженерната му работа например включва именно едни от първите (ако не и първия) трудове, посветени на автомобила. С това се е занимавал и сър Исак (напоследък сякаш по-известен като Айзък) Нютон. (Да, това е същото онова момче, дето обичало да седи в градината под ябълката и когато една ябълка му паднала на главата, вместо да я напсува едно хубавичко, измислило закона за гравитацията!)
През 1769 се ражда прадядото на автомобила, който е задвижван от парен двигател. Създателят му е френският инженер Никола Жозеф Куно. И като на един истински прадядо, на това превозно средство му се налагало да спира на всеки 10-15 минути, за да „събере сили”, или иначе казано да произведе още от необходимата пара.
Автомобилните катастрофи също не са от вчера. Именно Куно е първият човек, преживял подобен инцидент – забил се със своето творение в някакъв зид… Скоро го сполетяло и друго – един от спонсорите на неговите опити умрял, а друг бил пратен в изгнание (причината не се знае, но пък можем да предполагаме, че е била някоя типична за онези времена – например че се е заиграл с неподходящо момиче!). И така, експериментите на Куно спрели…
През следващите 100 години учените продължили да работят по двигателите, задвижвани чрез пара. И така стигаме до началото на 20 век и две важни имена, считани за създатели на модерния автомобил – Готлиб Даймлер и Карл Бенц. Всъщност де създават първата практична, задвижвана чрез газ кола, от която тръгват всички по-нататъшни усъвършенствания.
Двигателят с вътрешно горене започва своята история (по-точно предистория) още в края на 17 век. Отново различни учени усъвършенстват системата през следващите няколкостотин години. Тук трябва да споменем името на Николаус Аугуст Ото, който през 1876 изобретил и по-късно патентовал четиритактовият двигател, познат като „цикълът на Ото”.
Даймлер изобретява прототипа на модерния газов двигател с вертикален цилиндър през 1885. А Бенц притежава първия патент за газов двигател. Оттам нататък автомобилът се развива така бързо, че само стотина години след времето, за което говорим, е надминал и най-футуристичните сънища на добрия стар Куно…