Всички ни продават техника с гаранция. Има сервиз, осигурена поддръжка, безплатна поправка за гаранционния период и т.н. Използваме ли обаче тези услуги?
Едно американско изследване по въпроса показва, че едва около една четвърт от хората, на които им се развали телефонът, го носят на поправка. Част от тях обаче дори не го носят в сервиза, а на приятел или роднина, който разбира от техника.
Предполагаме, че в България процентът на поправената в гаранционен сервиз техника е още по-малък. (Ако някой се чуди защо, само ще споменем: сервизи в друг град, специфични условия на гаранцията, както и съвсем човешкото желание сам да си оправиш проблема – на всеки се е случвало да се развихри с отвертката.)
Според някои причината за тези явления не е друга, а нарастващата сложност на новите технологии. Изниква например въпросът „Какво правим, ако лаптопът ни не работи с принтера? На производителя на лаптопа ли се обаждаме или на производителя на принтера?” Друг проблем е и недостатъчната грамотност на част от хората по отношение на технологиите – някои от тях не знаят дори как работят устройствата, които ползват всеки ден.
Не малко хора търсят помощ онлайн, но изследването показва, че малка част от проблемите са решени по този начин.
Какво мислите? Вие сами ли си поправяте техниката или я носите на сервиз, както си му е редът? Какво се случва оттам нататък? Споделете мнения в нашия форум!