Засилената реалност

0
982

Засилена реалност

Реклама

Представи си един площад. Сега си представи, че с помощта на телефона си можеш да видиш как този площад е изглеждал преди 200 години. Или пък да видиш къде на този площад има апартаменти под наем.

Чрез така наречената „засилена реалност” (augmented reality) не е нужно да си представяш. Нейната идея е да съчетава реалността с компютърно генерирани изображения и информация, за да създава допълнителна, надградена реалност. За разлика от виртуалната, „засилената реалност” е базирана на физическата.

Всичко, което ти трябва, е мобилен телефон с камера, GPS сензор, компас и необходимия софтуер. Холандската компания Layar е един от водещите производители на въпросния софтуер за „засилена реалност”. Наскоро тя представи продукта си в Ротердам.

Софтуерът работи на iPhone 3Gs и на телефоните на Google с Android.

Наслагването на допълнителна информация върху реалността не е нещо ново. От около 15 години подобни методи се използват в телевизията например – наслагване на компютърно генерирани изображения върху картина от различни събития. Новото е възможността технологията да се използва на персоналните мобилни устройства.

Създателите на софтуера очакват постъпленията от използването на тази реалност да нараснат от $6 милиона през 2008 г. до $350 милиона през 2014 г.

„Засилената реалност” дава нови възможности и за реклама – свързани с някакво място продукти или услуги могат да се появяват направо на екрана на телефона ти.

Всичко, с което разполагаме онлайн, може да се насложи върху физическата реалност – така с две думи обясняват създателите на софтуера новите възможности, които той предлага.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here