5 храни, които подценяваш

0
42

Някои храни просто не заслужават да бъдат грубо подценявани. Разгледай тези, които сме изброили, и се замисли дали не си струва да ги включиш в храненето си. Те могат да бъдат едновременно вкусни и полезни.

Реклама

inside

Целина

Ако мислиш, че целината е просто неприятен зеленчук, с който майките и бабите преследват децата си, грешиш. Зад това растение се крие много повече…
Смята се, че фитохимикали в растението, наречени фталиди, имат отношение към понижаване на кръвното налягане. Също така целината е важен приятел на диетите за намаляване на теглото, тъй като осигурява нискокалорични фибри.

Как да я ядеш: около 150 г риба тон (без сос), 1 супена лъжица оцет, ¼ глава ситно нарязан лук, ¼ ситно нарязана ябълка, 2 лъжици обезмаслена майонеза и прясно смлян черен пипер. С получената смес напълни стъблата на целината.

Водорасли
Водораслите са доста често използвана храна в Япония, но в България не ги похапваме толкова често.
А те са полезни за контролиране на нивата на калия и натрия, които пък са отговорни за поддържането на нормално кръвно налягане. Във водораслите има много калий и макар че основен начин за понижаване на кръвното налягане е намаляването на приема на натрий, увеличаването на калиевия прием също спомага за нормализирането на кръвното.
Как да ги ядеш: ситно смлени, като здравословен заместител на солта.

Семена от коноп

Не се бъркай, тези са за ядене, а не за пушене!

Семената от коноп са богати на омега-3 мастни киселини, които намаляват риска от сърдечни заболявания и инфаркт. Конопените семена съдържат 80% от всички незаменими аминокиселини. Семената са и полезен източник на желязо и калций.

Как да ги ядеш: 2 супени лъжици към сутрешната порция мюсли или към шейка след тренировка за допълнителна доза протеини.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here