4 правила за здравословно хранене

0
41

Сандвич

Реклама

Те не са трудни за спазване, а имат голям ефект. А и именно след края на празниците имаме най-голяма нужда от по-здравословно хранене.

1. Не пропускай закуската

Времето сутрин обикновено не стига. Трябва да се приготвиш за работа, да глътнеш две глътки кафе, а понякога изобщо не ти се става и предпочиташ да замениш кафето и сутрешния блок с още десет минути излежаване. Кой ти има време за закуска?

Да, обаче именно закуската е един от ключовете към здравословното хранене и поддържането на теглото. Причината е, че обикновено тя се състои от фибри и протеини (да, не говорим за закуска от типа на една мазна баничка и три милинки).

Препечен хляб, млечни продукти, яйца, овесени ядки – тези храни са подходящи за закуска и доставят на организма полезни и необходими вещества. Освен това закуската е начинът да издържиш по-лесно до обедната почивка и да не нагъваш чипс тайно в офиса, защото коремът ти стърже.

2. Не изгладнявай

Ако огладнееш между закуската и обяда и имаш възможност, хапни нещо. То трябва да е малко и здравословно – например един плод или малко кисело мляко. Не се оставяй да изгладнееш твърде много, защото така има опасност да преядеш на следващото хранене. Също така, ако похапваш нещо между храненията, то не трябва да е боклучава храна от сорта на чипсове, снаксове с вкус на десет вида месо или бисквити с двоен крем.

3. Не яж от големи чинии

Колкото по-голяма е чинията, толкова повече ще се стремиш да си я напълниш. А така и така си я напълнил, най-добре е да я доядеш, дори и да не ти се яде всичкото, нали?

По този начин хората преяждат. Затова си вземи по-малка чиния, сложи си толкова, колкото е една разумна порция, и не си сипвай допълнително.

4. Внимавай със сладките напитки

Калориите, които приемаме, не идват само от храната. Често хората не се замислят, че сладките напитки не са по-различни от сладките храни.

Затова внимавай какво пиеш. Ако пиеш сокове, купувай си такива, които са без добавена захар и са 100% плодови. Останалите съдържат твърде много захар, която не ти е необходима. Пий и достатъчно вода.

снимка: sxc.hu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here