Ако обичаш тази форма на транспорт, със сигурност си се сблъсквал с проблеми с веригата – ръжда, мазни петна по панталоните, повреди… Решението е просто – да разкараме веригата.
Това не е новост, но досега колела без вериги не се произвеждаха в много широк мащаб. От американския производител Trek смятат, че това трябва да се промени, и предвиждат масово производство на такива велосипеди.
Колелата без вериги са няколко вида и от Trek са се спрели на този, който използва ремъци за задвижване на колелото вместо веригата. Това е технология, подобна на използваната в някои мотори и сноумобили.
За да излязат на пазара с новите си продукти, от компанията разчитат на онези хора, които се отказват от колите си и се прехвърлят на велосипеди по най-различни причини – от цената на бензина до загриженост за собственото си здраве и добра форма, както и за екологията.
Разликите между ремъка, който се прави от въглеродни влакна, и веригата са много. Най-малкото е, че ремъкът е много по-прост и лесен за поддържане от една верига, която има около 3000 части, заедно с връзките между отделните звена. Ремъкът е по-тих, трае повече време (около три години – време, за което можеш да смениш три вериги), не ръждясва, не може да се среже, не се разтяга или изхлузва и не оставя мазни петна по глезените на панталона ти. Крачолът ти няма как да се оплете в ремъка, защото той е покрит, както и поради конструкцията на цялата система.
Две от колелата на Trek, които ще използват новата технология, са District ($930) и Soho ($990), съответно с една и осем скорости (виж снимки на следващата страница).
Този вид велосипеди…