Всяка година през юни производители на рекламни послания в книжен, аудио и видео формат стягат сакове, отиват на френската Ривиера и получават признание за работата си на брега на Средиземно море. Това е фестивалът за рекламни продукти в Кан.
В екзотичната обстановка на Лазурния бряг тази година награда получи австралийската рекламна агенция M&C Saatchi. Тя взе сребро за печатна реклама на ризите “Herringbone”, също австралийска марка. Интересното е, че в рекламата се споменаваме и ние, българите. Ето я и нея:
Заглавие: „Защо никога не трябва да си купувате риза, шита от българин”.
Текстът гласи:
„Ръчно шитите ризи са толкова добри, колкото са ръцете, които са ги направили. Точно затова Анри Бувоа е нашият главен шивач.
С педя, дълга едва 6 сантиметра, само неговите ръце имат необходимата сръчност, за да ушият риза с не по-малко от 11 347 шева, които съединяват всичките й 19 части.
Анри е от Франция – страна на мъже с малки, изящни ръце.
Те са известни с деликатни дейности като гравиране и свирене на флейта. Тази генетична предразположеност може също така да обясни защо французите са признати създатели на модни дрехи, а не на тухлени сгради.
По същата причина българите не са прочути с шивачески способности, тъй като те обикновено имат пръсти, подобни на големи наденици.
Никога не си купувайте риза, правена от българин. За да имате изпипан и последният детайл, купувайте само ризи, направени от шивачи с малки ръце.
А на земята няма шивач с по-малки ръце от нашия Анри.”
Надписът под снимката на тримата мъже горе гласи: „Българска висша мода”. (снимката вляво; останалите снимки можете да видите в близък план на втора страница.)
Защо на някого му е хрумнало да рекламира ризи, обиждайки една нация?