Мъжкото онлайн списание
Ford Capri
Вторник, 03 Октомври 2006 14:38 Написано от Костадин Пантев   

Когато си говорим за спортни коли,
думите „джанти седемнайски”, „двувалка” и „вентилирани дискове” някакси ни идват от само себе си. Но не винаги е било така, особено когато от Форд решават да разбият имиджа си на един от най-скучните производители на превозни средства в света.

Действието започва през 1964, когато в безкрайните земи отвъд океана излиза първият модел Форд Мустанг. И когато за две години от него са продадени 1 милион бройки...

Този невероятен успех, неподобрен в следващите двайсет години, подтиква Форд да се замислят и за европейски модел с подобна философия. Така през 1965 година в английското поделение на компанията стартира „Проект Колт”. След 4 години работа и след като разбират, че името „Колт” вече е запазено от Митсубиши, компанията Форд официално показва новия си модел – Капри - на 17 Януари 1969 г. на автосалона в Бон.

Създаден като семейна кола със спортен характер (?!), Форд Капри не впечатлява нито с радикална конструция, нито с „наточени” двигатели. Повечето части са идентични с тези по други модели на Форд – 1.3 литров двигател от Ескорт, 2.0 л. двигателят идва от „Корсар”, а всички скоростни кутии и мотора с обем 1600 куб.см. са измъкнати от „Кортина”. Звучи скучно. Все пак агресивният дизайн и гладът за спортни коли по това време даряват на Капри истински фурор при появата му. За четири години продажбите достигат милион бройки, а за осемнайсет години колата, продавана под логото „Автомобилът, който винаги си си обещавал!”, сбъдва мечтите на над 2 милиона души в Европа и САЩ. За първите 11 години Форд Капри се задържа в класацията на десетте най-продавани коли във Великобритания! Нещо, недостижимо за никой съвременен модел.

Естествено, такъв пазарен успех не би бил възможен без подобрения в хода на историята на автомобила. През 1974г. излиза второто поколение - Capri MKII. Промените включват сериозен фейслифт, редица механични подобрения и добавка на аеродинамични елементи. Като резултат коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0.403 до 0.374, новата версия се държи по-добре на пътя, по-икономична е и добива още по-агресивна стойка. Гамата от двигатели се допълва от 2.3 литров „шестак” със 107 к.с.

С годините се появяват все повече версии...




 

Подобни статии

Ванкеловият двигател

Годината е 1954 и в следвоенна ФРГ кипи бурна научна и инженерна дейност... [още]
Porsche отново ще прави 550 Spyder

Легендарният модел се е произвеждал между 1953 и 1957 г... [още]
3 нови суперавтомобила

Едно Lamborghini, едно Ferrari и един много мистериозен Lexus... [още]
Aston Martin V12 Vantage

Най-бързият сериен модел на Aston Martin... [още]
LZ-1 предизвиква Tesla

LZ-1 е на малко известна корейска фирма... [още]

Последно добавени:

Porsche Cayenne 2015

Хибридна версия и още по-мощно Turbo... [още]
McLaren MSO 650S

Автомобил за специални операции… [още]
Moto G Ferrari

Специална версия на смартфона... [още]
5-95 Zagato

Едно специално Lamborghini Gallardo… [още]
Bentley Mulsanne 95

Едно много специално Bentley... [още]



За нас:

  • Vratovrazka.bg - онлайн списание само за мъже!
  • Защото ние сме мъже. Нека се забавляваме заедно!

Авторско право:

©2006-2009 „Уеблинк Медиа“ ООД Всички права запазени. Всички текстове и изображения, публикувани в vratovrazka.bg са собственост на „Уеблинк Медиа“ ООД и техните партньори и са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Използването и публикуването цялото съдържание на сайта или на част от него без разрешение/откупено авторско право от „Уеблинк Медиа“ ООД е забранено. Условия за ползване.

За реклама

reklama@vratovrazka.com

тел: +359895795740

Допълнителна информация