Мъжкото онлайн списание
Технологии » Автомобили » Ванкеловият двигател - Страница 2
Ванкеловият двигател - Страница 2
Четвъртък, 17 Януари 2008 11:23 Написано от Костадин Пантев   


Ванкелов цикълНяма например над 60 движещи се части, характерни и за най-простите бутални мотори, всяка от тях потенциална повреда. В един двуроторен ванкелов двигател има точно... няколко – двата ротора, ексцентричния вал и тук-таме някоя помощна парчетия.

Няма клапани, тъй като всмукването на горивната смес и изхвърлянето на отработилите газове се осъществява през канали в стените на кожуха, подобно на двутактовите бутални двигатели. А кога да става това се определя от положението на ротора.

Няма бутала и мотовилки, които да се мятат нагоре-надолу. Това спестява тегло и значително намалява вибрациите. При еднаква мощност един ванкелов двигател е забележимо по-малък по размери и два пъти по-лек от буталния му еквивалент. А ниското ниво на вибрации и малкият инерционен момент на движещите се части позволяват работа при по-високи обороти.

Няма го неравномерният поток от мощност. За един оборот на ротора (три цикъла) ексцентричният вал прави три оборота, което осигурява приток на мощност през близо 75% от времето на работа срещу 25% при конвенционалните агрегати.

Разбира се, ванкеловият двигател си има и проблеми..

Въпреки използването на материали, немислими при други видове двигатели като керамични сегменти например, има някои неща, които му куцат.

В сравнение с четиритактовите бутални двигатели, при роторния има значително по-кратко време за впръскване на горивото. Това е резултат от начина, по който горивната камера се движи спрямо всмукателните канали. Липсата на всмукателен клапан пък не позволява съхранението на готова горивна смес.

РоторИма и още. Сложната форма на горивната камера не е съвсем идеална за протичането на горивния процес. При работния такт, поради движението на ротора, горящата въздушно-горивна смес се завихря и не може да постигне пълно изгаряне, което налага използването на две, че в някои двигатели и на три запалителни свещи. В последното поколение ванкелови двигатели на Мазда – Renesis този проблем е почти решен чрез използването на странични вместо периферно разположени всмукателни канали. Но въпреки всичко тези мотори си посръбват малко повече бензин.

На фона на предимствата, които имат ванкеловите двигатели, недостатъците на повечето от тях са отстраними и изглеждат напълно пренебрежими. Защо тогава тази малко чудата, но иначе чудесна конструкция не е толкова популярна и не намира такова приложение като буталните двигатели?

Ами всъщност намира. Болшинството от леките и свръхлеки самолети, пърхащи по света, се задвижват именно от ванкелови двигатели. Повечето от тях са произведени от Мазда и световнонеизвестната швейцарска фирма Мистрал Енджинс (Mistral Engines), а и от Wankel GmbH, разбира се. Роторни двигатели се монтират и по разни картове и други самоделни и серийно произвеждани машини.Задвижвани с пирокапсули моторчета пък можете да намерите в някой Мерцедес – използват ги за натягане на предпазните колани преди евентуална катастрофа...

А защо само Мазда ги слагат в колите си? Ами, защото им стиска!

 

Подобни статии

Biblio-mat е машина за книги

Не само кафето може да се продава с машина... [още]
Да управляваш хлебарка

RoboRoach е джаджа, която ти позволява да правиш точно това... [още]
Цифров Polaroid

Опит за възраждане на един от най-популярните фотоапарати в историята... [още]
Остави шофирането на друг

Като се движиш във високотехнологична колона, управлявана от първата кола... [още]
Бентли с крокодилска кожа

Или поне така изглежда... [още]

Последно добавени:

Aston Martin Thunderbolt

Една концепция на Хенрик Фискър... [още]
iPhone 6 за годината на козата

По случай китайската нова година... [още]
Mercedes-Benz F 015 - автомобил без шофьор

"Ексклузивен пашкул на колела"... [още]

Най-новите

Даво Гарсия за зумба, емоциите и трениро

News image

Една латиноамериканска ср...

А ти опита ли Gillette Fusion Proglide с

News image

Ново от Gillette...

THE SHIVAS + COMASUMMER в Бургас

News image

На 20 август на закр...

Честит август!

News image

Няколко снимки на Сара Са...

Калъфче за клечки за зъби

News image

Това е едно от нещата, за...

Летен стил: шапка за плажа

News image

Плажен стил...

Лято с Елизабет

News image

Ако ти трябва вдъхновение...

Изкуството на тройката: разказ от първо

News image

Карли разказва от личен о...

Британска инвазия на SPIRIT of Burgas 20

News image

KWABS, STEREO MCs и MILOW...

35 начина да изгорим мазнините на корема

News image

Гореща лятна тема...




За нас:

  • Vratovrazka.bg - онлайн списание само за мъже!
  • Защото ние сме мъже. Нека се забавляваме заедно!

Авторско право:

©2006-2009 „Уеблинк Медиа“ ООД Всички права запазени. Всички текстове и изображения, публикувани в vratovrazka.bg са собственост на „Уеблинк Медиа“ ООД и техните партньори и са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Използването и публикуването цялото съдържание на сайта или на част от него без разрешение/откупено авторско право от „Уеблинк Медиа“ ООД е забранено. Условия за ползване.

За реклама

reklama@vratovrazka.com

тел: +359895795740

Допълнителна информация