Мъжкото онлайн списание
Технологии » Автомобили » Ванкеловият двигател
Ванкеловият двигател
Четвъртък, 17 Януари 2008 11:23 Написано от Костадин Пантев   
Ванкелов двигателГодината е 1954 и в следвоенна ФРГ кипи бурна научна и инженерна дейност.

13 Април, сутринта. Хер Феликс става, удря една мустаката целувка на все още спящата Гертруде Ванкел и отива в банята да се измие – пролет е вече все пак. След това облича светлосинята си риза и сивото сако и слиза в трапезарията, където го чака апетитна лека закуска – братвурст в земелки и халба Кромбахер. След като похапва, домашната помощница му поднася чайниче с кафе. Хер Феликс си налива от кафето и бавно отпива. И – о, чудо! Капака на чайника започва… да се върти! Така му дошла идеята за роторния двигател...

Всъщност не. По това време Феликс Ванкел е част от отдела за технологични разработки на NSU (сега Ауди). Първите идеи за такъв вид двигател се зараждат през 1954, но работещи прототипи се появяват чак две-три години по-късно.

Та в какво се състои работата. Ванкеловият двигател, също като буталните, които всички познаваме (нали?), работи на принципа на Цикъла на Ото. Процесът се състои от четири такта – всмукване, сгъстяване и т.н. Тук приликите свършват.

Вместо цилиндър и бутало, което се движи от горна мъртва точка до долна мъртва точка и обратно до побъркване, тук имаме ротор с форма, подобна на триъгълна призма, и кожух, в който този ротор се върти.

Ексцентричен валРоторът играе ролята на буталото в конвенционалния двигател. За да се оформят камери, където да се извършат процесите на всеки такт, той извършва сложно движение (за тези които си нямат гаджета – описва епитрохоида) в кожуха. За да се осигури гореупоменатото сложно движение, вместо колянов във Ванкеловите двигатели се използва ексцентричен вал (има го на снимката вдясно), а в стените на кожуха и в центъра на триъгълния ротор има зъбни колела, които се зацепват едно с друго. Зъбното колело на ротора е вътрешно, а другото – външно. Така ротора хем се върти около оста си, хем се движи нагоре-надолу в кожуха. При това движение се оформят камери с променящ се обем, където се извършват процесите на всмукване, сгъстяване, изгаряне, изпускане – точно както  при буталните двигатели. Така в различни части на един-единствен „цилиндър” имаме извършване на четирите такта по едно и също време. 

Какво й липсва
тогава на цялата тази щуротия? Какво няма роторния двигател, което буталният го има?

Няма например...

 

Подобни статии

Машинка познава възрастта

Тя издава така наречения „звук на комара”... [още]
Сандък за сапун, превърнат в кола

Нещо като колата на Фред Флинтстоун... [още]
Audi A8 2011

Излязоха първите снимки на предстоящия модел... [още]
Aston Martin Special Edition x 3

Три специални издания на DB9... [още]
Призрачната кола

Тя е построена като „визия за бъдещето” преди повече от 70 години... [още]

Последно добавени:

Aston Martin Thunderbolt

Една концепция на Хенрик Фискър... [още]
iPhone 6 за годината на козата

По случай китайската нова година... [още]
Mercedes-Benz F 015 - автомобил без шофьор

"Ексклузивен пашкул на колела"... [още]

Най-новите

Даво Гарсия за зумба, емоциите и трениро

News image

Една латиноамериканска ср...

А ти опита ли Gillette Fusion Proglide с

News image

Ново от Gillette...

THE SHIVAS + COMASUMMER в Бургас

News image

На 20 август на закр...

Честит август!

News image

Няколко снимки на Сара Са...

Калъфче за клечки за зъби

News image

Това е едно от нещата, за...

Летен стил: шапка за плажа

News image

Плажен стил...

Лято с Елизабет

News image

Ако ти трябва вдъхновение...

Изкуството на тройката: разказ от първо

News image

Карли разказва от личен о...

Британска инвазия на SPIRIT of Burgas 20

News image

KWABS, STEREO MCs и MILOW...

35 начина да изгорим мазнините на корема

News image

Гореща лятна тема...




За нас:

  • Vratovrazka.bg - онлайн списание само за мъже!
  • Защото ние сме мъже. Нека се забавляваме заедно!

Авторско право:

©2006-2009 „Уеблинк Медиа“ ООД Всички права запазени. Всички текстове и изображения, публикувани в vratovrazka.bg са собственост на „Уеблинк Медиа“ ООД и техните партньори и са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Използването и публикуването цялото съдържание на сайта или на част от него без разрешение/откупено авторско право от „Уеблинк Медиа“ ООД е забранено. Условия за ползване.

За реклама

reklama@vratovrazka.com

тел: +359895795740

Допълнителна информация