Мъжкото онлайн списание
Здраво тяло » Хранене и Спорт » 4 мита за здравословното хранене
4 мита за здравословното хранене
Четвъртък, 15 Ноември 2012 15:56 Написано от Vratovrazka.bg   

Портокали

Мит 1: Консумирането на жълтъци води до повишаване на холестерола

В жълтъците действително има холестерол, но това не е същият холестерол, който се намира в кръвта. Учени от Wake Forest University са проучили резултатите от 30 изследвания, свързани с яйцата, и не са намерили връзка между консумацията на яйца и развитието на сърдечни проблеми. Друго проучване пък е открило, че ако ядеш яйца на закуска, през остатъка от деня ще приемаш по-малко калории.

Разбира се, както и за всичко останало, и за яйцата важи правилото за умереността.

Мит 2: Храните с ниско съдържание на мазнини са по-добри за здравето ти

Често производителите на храни заменят мазнините, които наистина са махнали, с други неща. И те не са по-полезни – сол, въглехидрати и т.н.

Мит 3: Шоколадът е вреден

Какаото е източник на флавоноиди, които подобряват циркулацията на кръвта и водят до освобождаване на ендорфини, които от своя страна повишават настроението. Освен това какаото съдържа стеаринова киселина – една от полезните наситени мазнини, която според някои изследвания повишава нивата на добрия холестерол в кръвта.

Уловка обаче има. Не всеки шоколад е полезен – млечният е натъпкан със захар, затова е много по-добре да се консумира натурален шоколад. А най-добре е да избереш такъв шоколад, на който е отбелязано точно колко е съдържанието на какао в него. Колкото повече е какаото, толкова по-добре.

Мит 4: Портокалите са най-добрият източник на витамин С

Витамин С е антиоксидант, който има много важни функции в организма. Той подпомага дейността на имунната система. Също така, влияе добре на кожата, помагайки за образуването на колаген, и подобрява настроението, увеличавайки притока на норепинефрин. На всичкото отгоре действа добре и на метаболизма.

Човешкият организъм обаче не може нито да произвежда, нито да трупа запази от витамин С, затова е необходимо да го приемаме с храната.

Най-популярният източник на витамин С са портокалите и те наистина са добър източник, но не са най-добрият. Един портокал съдържа около 70 калории и 70 микрограма витамин С.

При следните храни съотношението калории/витамин С е по-добро: папая, брюкселско зеле, ягоди, броколи.

снимка: sxc.hu

 

Подобни статии

Още 15 суперхрани

Те са и вкусни, и полезни за здравето... [още]
3 съвета за косата

Здравата коса, плешивостта и какво е важно за добрия външен вид... [още]
Хламидии

След като вече писахме за болестите, предавани по полов път, ще се спрем поотделно... [още]
3 начина да поддържаш добра форма

Чрез правилно хранене... [още]

Последно добавени:

Най-новите

Даво Гарсия за зумба, емоциите и трениро

News image

Една латиноамериканска ср...

А ти опита ли Gillette Fusion Proglide с

News image

Ново от Gillette...

THE SHIVAS + COMASUMMER в Бургас

News image

На 20 август на закр...

Честит август!

News image

Няколко снимки на Сара Са...

Калъфче за клечки за зъби

News image

Това е едно от нещата, за...

Летен стил: шапка за плажа

News image

Плажен стил...

Лято с Елизабет

News image

Ако ти трябва вдъхновение...

Изкуството на тройката: разказ от първо

News image

Карли разказва от личен о...

Британска инвазия на SPIRIT of Burgas 20

News image

KWABS, STEREO MCs и MILOW...

35 начина да изгорим мазнините на корема

News image

Гореща лятна тема...




За нас:

  • Vratovrazka.bg - онлайн списание само за мъже!
  • Защото ние сме мъже. Нека се забавляваме заедно!

Авторско право:

©2006-2009 „Уеблинк Медиа“ ООД Всички права запазени. Всички текстове и изображения, публикувани в vratovrazka.bg са собственост на „Уеблинк Медиа“ ООД и техните партньори и са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Използването и публикуването цялото съдържание на сайта или на част от него без разрешение/откупено авторско право от „Уеблинк Медиа“ ООД е забранено. Условия за ползване.

За реклама

reklama@vratovrazka.com

тел: +359895795740

Допълнителна информация