Мъжкото онлайн списание
Голям значи силен?
Вторник, 20 Октомври 2009 10:04 Написано от Мартин Гергов   

Голям значи силен?

Навярно сте чували поговорката "Под голям камък – голяма риба". Доколко е вярно това лично аз не мога да кажа, защото не съм рибар. А и в случая говорим за хората... или по точно за мъжете. Там също нямам опит, но пък ако има жени, които четат, нека коментират дали поговорката се отнася и за мъжете.

Започвам темата с лек привкус на шега, но тя всъщност е доста сериозна: дали поговорката е мит или реалност, но в сферата на бодибилдинга или, иначе казано, дали „голям” значи „силен”.

Може би ви се е случвало, особено ако не сте особено активни във фитнес заниманията, да изпитате поне лека завист при вида на някой напомпан, голям и силен 100-килограмов трениращ в залата; или пък при вида на голям (дори и с прекалено наднормена талия), внушаващ сила и респект охранител в любимата ви дискотека, който дори не спортува.

Силен ли казах?

А всъщност откъде сте толкова сигурни, че е силен? Може би защото има голяма мускулна или мастна маса? Ебаси и слабото копеле сам бил аз преди години – 60 кг/175 см, но именно с едно примерче от онова време ще ти докажа, че „голям” не винаги значи „силен”.

Тъй като не обичам да говоря празни приказки, направо ще споделя случката. Тя е от времето, когато бях в националния отбор.

Провеждах тренировката си след 22.00 часа във фитнес зала в Студентски град, тренирайки за сила. Времето бе хладно и аз бях с горнище с дълъг ръкав. (Естествено, и с долнище – за дамите се отнася :) Може би изглеждах като за първи път стъпващ в залата скакалец.

В един момент до мен се доближи един "силен", с огромна "мускулна" маса и същевременно "компетентен" (последното може би се дължеше на употребата на свръхдоза забранени анаболни субстанции) с думите: „Абе, пич, к’во се мъчиш на тия тежести, сложи си по-леко, виж се к’ъв си слаб!”

Отговорих му, че просто така си тренирам. И след няколко дни поставих държавен рекорд на Световното. Максимални резултати по време на тренировка: клек – 250 кг, вдигане от лег – 180 кг, мъртва тяга – 275 кг.

От този пример предполагам ви става ясно, че твърдението „голям=силен” не винаги е вярно.

Какво се получава всъщност при силовите тренировки…



 

Подобни статии

Как Хенри Кавил стана Супермен

С тренировки, воля и перфекционизъм.. [още]
10 пози с лаптопа, които трябва да избягваш

Те могат да ти докарат здравословни проблеми... [още]
Най-добрите храни за преди тренировка

За още по-пълноценна тренировка [още]
Сладоледът и добрата ти форма

Трябва ли да се откажеш от него? [още]

Последно добавени:

Най-новите

Даво Гарсия за зумба, емоциите и трениро

News image

Една латиноамериканска ср...

А ти опита ли Gillette Fusion Proglide с

News image

Ново от Gillette...

THE SHIVAS + COMASUMMER в Бургас

News image

На 20 август на закр...

Честит август!

News image

Няколко снимки на Сара Са...

Калъфче за клечки за зъби

News image

Това е едно от нещата, за...

Летен стил: шапка за плажа

News image

Плажен стил...

Лято с Елизабет

News image

Ако ти трябва вдъхновение...

Изкуството на тройката: разказ от първо

News image

Карли разказва от личен о...

Британска инвазия на SPIRIT of Burgas 20

News image

KWABS, STEREO MCs и MILOW...

35 начина да изгорим мазнините на корема

News image

Гореща лятна тема...




За нас:

  • Vratovrazka.bg - онлайн списание само за мъже!
  • Защото ние сме мъже. Нека се забавляваме заедно!

Авторско право:

©2006-2009 „Уеблинк Медиа“ ООД Всички права запазени. Всички текстове и изображения, публикувани в vratovrazka.bg са собственост на „Уеблинк Медиа“ ООД и техните партньори и са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Използването и публикуването цялото съдържание на сайта или на част от него без разрешение/откупено авторско право от „Уеблинк Медиа“ ООД е забранено. Условия за ползване.

За реклама

reklama@vratovrazka.com

тел: +359895795740

Допълнителна информация